انتخابات

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: زمین مورد نیاز برای خانه‌دار شدن ۱۰۰ هزار کارگر واحدهای صنعتی در نقاط مختلف کشور تامین شد.

زمین برای خانه‌دار شدن ۱۰۰ هزار کارگر در کشور تامین شد

به گزارش قدس انلاین، « ارسلان مالکی» روز پنجشنبه در نشست بررسی طرح اقدام ملی مسکن استان مرکزی در اراک ، افزود: وزارت راه و شهرسازی به عنوان بخش دولتی و صنایع با مشارکت یکدیگر برای خانه‌دار شدن کارگران تلاش می‌کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در اراک نیز مکان مناسبی برای خانه‌دار شدن فعالان بخش صنعتی استان در نظر گرفته شده و در توافق با بخش خصوصی، زمین برای کارگران پیش‌بینی شده است.

مالکی در ادامه به ویژگی‌های اقدام ملی مسکن اشاره کرد و افزود: طرح اقدام ملی مسکن از طرح‌های مترقی نسبت به طرح‌های ساخت مسکن بعد از انقلاب، در دهه ۶۰ و ۷۰ و نیز مسکن مهر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: استفاده از ظرفیت خالی اراضی برای خانه‌دار شدن نیروهای مسلح و خوابگاه دانشجویی نیز در دستور کار است.

مالکی افزود: در طول سال‌های گذشته، مقوله الحاق به شهرها وجود نداشت اما در دولت کنونی برای کمک به اجرای طرح اقدام ملی، استفاده از این امکان مورد توجه قرار گرفته و سه برابر مسکن مهر، برای طرح اقدام ملی، زمین موجود است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سیاست دولت استفاده از مشارکت مردمی است، گفت: در اجرای طرح اقدام ملی از ظرفیت شرکت‌های انبوه‌ساز، مردم، قرارگاه خاتم و ستاد اجرایی فرمان امام نیز استفاده شده است.

مالکی افزود: طرح اقدام ملی طرحی قابل انعطاف است و نگاه جدیدی به ساخت مسکن و خانه‌دار شدن مردم دارد.

وی در ادامه به ظرفیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در واگذاری زمین برای اجرای طرح اقدام ملی نباید از روستاها غافل شد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باید علاوه بر اجرای طرح هادی به طرح اقدام ملی هم توجه کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: باید شهرک‌سازی نیز مورد توجه قرار گیرد و در این راستا در اصفهان یک شهرک و در تبریز سه شهرک در دستور کار قرار دارد.

مالکی افزود: برای ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان مرکزی زمین تامین زمین شده و کار به سرعت درحال پیشرفت است و برای این مهم توافق با مالکان خصوصی انجام و از اراضی دولتی که در محدوده حریم بوده نیز استفاده شده است.

وی بیان کرد: استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌ها مانند دانشگاه نیز مورد توجه است.

مالکی افزود: آماده‌سازی اراضی از بخش‌های مهم است که با کمک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پیش رفته است و تا ماه آینده زمین بدون آماده‌سازی برای اجرای طرح اقدام ملی وجود ندارد.

وی بیان کرد: پیشرفت طرح اقدام ملی مسکن در استان مرکزی مطلوب است و برخی طرح‌ها به خاطر کمبود زمین پیشرفت مطلوبی ندارند که با تامین زمین این مشکل رفع می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی از ظرفیت‌هایی که استان مرکزی در طرح اقدام ملی استفاده کرده است بهره‌گیری از زمین‌های اوقافی است.

وی در ادامه بیان کرد: ساخت چهار میلیون واحد مسکونی تعهد دولت، هم در تولید، هم در بافت، هم در خود مالکی و هم در اراضی دولتی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تامین زمین برای بیش از ۳۲ هزار هکتار از اراضی وزارت راه و شهرسازی در اختیار طرح اقدام ملی قرار داده شده که بخشی به مردم واگذار شده و وزارت راه و شهرسازی تسهیلات ویژه در اختیار متقاضیان قرار می ‌دهد تا خودشان مسکن بسازند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ۱۵۰ هزار نفر در این استان برای طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند که ۹۰ هزار نفر واجد شرایط سه شرط هستند و نزدیک به ۴۰ هزار نفر ۴ شرط را دارا هستند.

حمید انعامی افزود: برای ۳۰ هزار واحد تامین زمین شده که از این میزان ۲۰ هزار واحد تعریف پروژه شده و ۱۶ هزار واحد در حال ساخت است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.