مدیرعامل بنیاد پانزده خرداد گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ منعقده امسال با سازمان بهزیستی طرح مناسب‌سازی ۱۰ هزار خانه مسکونی معلولان با بهره‌گیری از منابع مالی این دو سازمان در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل بنیاد پانزده خرداد: مناسب سازی 10 هزار خانه مسکونی معلولان در دستور کار قرار گرفت

به گزارش قدس خراسان، حمیدرضا علیان‌زادگان روز سه‌شنبه در افتتاحیه خوابگاه دانشجویی دخترانه دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه اظهار کرد: همچنین امسال کار مناسب‌سازی داخل مسکن و نیز مسیر خانه‌های توان یابان به تعداد حداقل چهار هزار واحد انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون بنیاد ۱۵ خرداد عملیات اجرایی مناسب‌سازی ۱۰ هزار خانه معلولان را در دست انجام دارد، گفت: تشخیص و اولویت‌بندی اجرای این طرح بزرگ ملی بر عهده سازمان بهزیستی به عنوان متولی مددجویان است.

علیان‌زادگان در ادامه اظهار کرد: همچنین امسال سه هزار و ۵۰۰ دستگاه ویلچر به کودکان و نوجوانان زیر ۱۴ سال کشور از طریق ادارات کل استانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام اهدا شد.

وی گفت: بنیاد پانزده خرداد نیز با تنوع بخشی به این اقلام و با خرید ۱۰ هزار دستگاه انواع تجهیزات توانبخشی شامل انواع ویلچر، واکر، عصای جسمی حرکتی، عصای ویژه روشندلان و تشک مواج به مددجویان خدمت می‌دهد.

مدیرعامل بنیاد پانزده خرداد در بخش دیگری از سخنانش به معرفی مختصات خوابگاه دانشجویی (دخترانه) شهید قاسم سلیمانی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه پرداخت و گفت: عملیات ساخت طرح با زیربنای چهار هزار و ۶۰۰ متر و ظرفیت ۲۲۰ نفر سال ۱۳۹۶ آغاز و با صرف هزینه ۵۵۲ میلیارد ریال از اعتبارات بنیاد پایان یافت.

همچنین حسین ابراهیمی‌پور، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: این طرح یازدهمین خوابگاه از مجموعه ۱۵ خوابگاه دانشجویی دخترانه است که بنیاد ۱۵ خرداد در دانشگاه‌های کشور ایجاد کرد و شامل سالن مطالعه، بدنسازی، سایت اینترنت و سایر امکانات رفاهی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.