معاون آموزشی وزیر علوم گفت: حال آموزش عالی در سطح جهان بد است. چرا که در نظام آموزش عالی، آموزش فراموش شده است

معاون آموزشی وزیر علوم: حال آموزش عالی در سطح جهان بد است

به گزارش موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی، قاسم عمو عابدینی در نشست مشترک مدیران حوزه معاونت آموزشی وزارت علوم و موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی که با هدف افزایش سطح تعاملات و ارتباطات دو سویه برگزار شد با بیان این مطلب افزود: ما فراموش کردیم که خداوند تزکیه را بر تعلیم مقدم کرده است. اگر این‌گونه شد در آن‌صورت خروجی‌های آن حکمت خواهد بود. علم باید نافع باشد و خیر کثیر داشته باشد و این مطلب مهمی است که ما باید به آن توجه داشته باشیم.

وی گفت: اشکال نظام آموزشی غربی خلآ اخلاق محوری و تربیت است اما ایرانیان این تجربه را دارند و در نخستین دانشگاه جهان که در ایران تاسیس شد این موضوع سرآمد بوده است.

عموعابدینی ادامه داد: چهل سال است دانشگاه‌های دنیا ریل‌گذاری خود را عوض کرده‌اند و از دانشکده‌های جمع محور و گروه محور تبدیل شده‌اند به دانشگاه‌های استاد محور. اما نخستین مدیریت دانشگاهی در دنیا ایرانیان بوده‌اند و تا زمان دارالفنون دانشگاه‌های ایران بر مبنای برنامه‌محوری و استادمحوری و شاگردپروری بوده است اما در چهل سال گذشته علی‌رغم تغییر این رویه در دنیا هنوز دانشگاه‌های ما نسبت به تغییر آن اقدام نکرده‌اند.

منبع: قدس آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.