همزمان با عاشورای حسینی (ع) هیئت‌های عزاداری در شهرستان‌های استان تهران با تجمع در میادین اصلی شهرستان‌های مختلف استان اقدام به عزاداری برای مظلومیت سرور و سالار شهیدان و یاران باوفایش می‌کنند.

عشق و دلدادگی مردم شهرستان‌های استان تهران در روز عاشورا

به گزارش قدس‌آنلاین، همزمان با عاشورای حسینی (ع) سراسر میهن اسلامی یکپارچه غرق در اندوه و ماتم شد و مردم با حضور در هیئت‌های عزاداری در سوگ سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) عزاداری و هر یک به نحوی ارادت و عشق خود را به امام حسین (ع) نشان می‌دهند.

سراسر استان تهران امروز در روز عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) حال و هوای خاصی دارد، سوگواران حسینی، بیرق‌ها و کتیبه‌های سرخ و سیاه را در خیابان‌ها، کوچه‌ها، مساجد، تکایا و حسینیه‌ها به نشان حزن و ماتم به اهتزاز درآورده‌اند و با رخت عزا به سوگ مصائب کربلا می‌نشینند.

همه مساجد تکایا، حسینیه‌ها مملو از عزاداران حسینی (ع) است که در رثای سرور و سالار شهیدان اباعبدالله‌الحسین (ع) به سوگواری و عزاداری می‌پردازند تا عشق و ارادت خود را به شهدای کربلا نشان دهند.

قنوت عاشقی عزاداران حسینی در ظهر عاشورای استان تهران

در راستای پاسداشت مهم‌ترین هدف قیام عاشورا، عزداران حسینی(ع) به یاد آخرین نماز عاشورائیان در صحرای کربلا از اشک چشم وضو ساخته و در مقابل قبله حضرت عشق، دل راهی حرم اباعبدالله‌ الحسین(ع) کردند و قنوت نیاز برکشیدند.

عزاداران حسینی در گوشه گوشه شهرستان‌های استان تهران با طنین دلنشین اذان ظهر عاشورا زبان متبرک به الله‌اکبر ساخته و قطره وجود را به دریای الهی متصل ‌ساختند.

امروز در روز دهم محرم و عاشورای حسینی، نماز ظهر عاشورا به تأسی از سید و سالار شهیدان اباعبدالله‌ الحسین(ع) به عنوان مهم‌ترین رکن دین، در سراسر استان تهران و بقاع متبرکه این استان اقامه شد.

تبلور نوای "لبیک یاحسین" از غرب تا شرق پایتخت

از ابتدای ماه محرم شهرها و روستاها سیاه پوش و عزادار سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) است و مردم با برپایی هیئت‌های عزاداری ارادت خود را به امام حسین(ع) و اهل بیت نشان دادند.

عاشقان و دلدادگان حسینی همه به عشق یار و یاور سید و سالار شهیدان خاک متبرک بر سرهایشان زدند و با بستن سربند یاحسین (ع) تمام زمان خود را برای عزاداری این خاندان و تسکین قلب صاحب الزمان (عج) اختصاص دادند.

اتباع افغانستانی نیز در جنوب شرق استان تهران در غم سید و سالار شهیدان در قالب دسته‌های سینه زنی و زنجیر زنی عزاداری میکنند و ارادت خود را به اهل بیت(ع) نشان می‌دهند.

عشق و دلدادگی مردم شهرستان‌های استان تهران در روز عاشوراعشق و دلدادگی مردم شهرستان‌های استان تهران در روز عاشوراعشق و دلدادگی مردم شهرستان‌های استان تهران در روز عاشوراعشق و دلدادگی مردم شهرستان‌های استان تهران در روز عاشوراعشق و دلدادگی مردم شهرستان‌های استان تهران در روز عاشوراعشق و دلدادگی مردم شهرستان‌های استان تهران در روز عاشوراعشق و دلدادگی مردم شهرستان‌های استان تهران در روز عاشورا

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.