امام جمعه موقت مشهد گفت: اگر عاشورا در یک روز و یا نصف روز طول کشیده، اما در همین چند ساعت، اسلام در بهترین شکل آن پیاده شده است.

اسلام در بهترین شکل عاشورا پیاده شده است

به گزارش قدس خراسان، موقوفه عبدالله رضوی وقف امور بهداشتی، درمانی، آموزشی، ترویج معارف اسلامی و عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) و نگهداری ایتام شده است.

همچنین امروز همزمان با روز عاشورا این موقوفه در راستای اجرای امینانه نیت واقف خیراندیش عبدالله رضوی، ۸ هزار غذای گرم بین اهالی روستاهای فرح‌آباد،ناظریه، روح‌آباد و حصار سرخ توزیع کرد.

در جریان این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمد فرزانه اظهار کرد: اگر عاشورا در یک روز و یا نصف روز طول کشیده، اما در همین چند ساعت، اسلام در بهترین شکل آن پیاده شده است و عقاید اسلامی که در عاشورا خود را نشان داده در زمان پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) هم نشان نداده است و این گونه که در عاشورا اخلاق اسلامی مانند مقاومت و شجاعت خود را نشان داده و احکام اسلامی از جمله امر به معروف و نهی از منکر خود را نشان داده در هیچ زمان دیگری نشان نداده است.

امام جمعه موقت مشهد افزود: اگر ما بخواهیم اسلام را در دقیق‌ترین و کامل‌ترین شکل آن بشناسیم باید به عاشورا نگاه کنیم، چون آن گونه که عاشورا اسلام را مجسم کرده هیچ کجا نتوانسته مجسم کند و هر چه از اسلام شنیدید در حادثه عاشورا به بهترین نحو پیاده شده است.

وی با بیان اینکه همه اینها نشان می‌دهد ما نمی‌توانیم بدون شناخت اسلام زندگی کنیم و اگر بخواهیم اسلام را بشناسیم عاشورا تابلو گویایی است، تصریح کرد: شما مردم ایران انقلاب کردید که در هیچ جای دنیا دیده نشده و این انقلاب به لحاظ هدف و انگیزه از عاشورا جوشیده است. اگر در یک حرکت ۳۰۰ هزار جوان شهید می‌شوند، الهام گرفته از عاشورا است، ما برای عاشورا قیمت سنگینی پرداختیم و نمی‌توانیم نادیده بگیربم.

فرزانه در ادامه گفت: شهدا و خانواده‌های آن‌ها عاشورایی هستند و اگر بخواهیم انقلاب اسلامی باقی بماند و به اهداف انقلاب برسیم نمی‌توانیم انقلاب را از عاشورا و عاشورا را از انقلاب جدا کنیم و اگر کسی این دو را در سخنرانی و مداحی جدا می‌کند از پای منبر او برخیزید.

امام‌جمعه موقت مشهد با اشاره به گفته یک امریکایی در مورد ایران و مردم ایران گفت: این امریکایی می‌گوید: "ما نمی‌توانیم انقلاب اسلامی ایران را شکار کنیم چون با دوبال شهادت و عدالت خواهی پرواز می‌کند هر گاه در مقابل امریکا قرار گرفت، آمریکا شکست خورده و خواهد خورد." چون ما با دو بال انتظار حضرت مهدی (عج) و شهادت عاشورایی حرکت می‌کنیم و تا با ابن دو بال حرکت کنیم شکار نخواهیم شد.

وی با بیان اینکه ما از عاشورا جدا نشدنی هستیم، گفت: در طول تاریخ آن مقداری که ایران به ولایت و دین خدمت کرده هیچ کشوری نکرده است، هیچ کشوری در راه دین این مقدار جلسات و مراسم برپا نمی‌کند و در هیچ کشوری این تعداد موقوفات برای مراسم عزا ندارد، شما قدر عاشورا را دانستید و عاشورا هم قدر شما را می‌داند.

فرزانه با اشاره به توصیف صحنه‌های عاشورا، گفت: در روز عاشورا ۳۰ هزار و برخی گفته‌اند ۱۲۰ هزار نفر مقابل امام‌حسین (ع) قرار گرفتند، حضرت تمام اهل خود را به قربانگاه آورد و همه را به اسلام تقدیم کرد و این یعنی برای حفظ دین اگر لازم باشد باید همه چیز را بدهیم.

 امام جمعه موقت مشهد افزود: عزت، استقلال دیانت، آخرت و دنیای ما با عاشورا گره خورده است و عاشورا را نباید رها کرد.

وی بیان کرد:هر چقدر از عمر عاشورا بگذرد ما بیشتر به عاشورا بیشتر گره می‌خوریم،عاشورا برای ما مانند آب است که بدون آن نمی‌توانیم زندگی کنیم و ما نیازمند ارتباط با عاشورا هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.