انتخابات

وزیر جدید خارجه دولت انتقالی پاکستان با قدردانی از پیام تبریک همتای ایرانی خود، گفت: روابط برادرانه دو کشور با گذشت زمان بیش از پیش تقویت خواهد یافت.

وزیر جدید خارجه پاکستان: روابط ما با ایران بیشتر از گذشته تقویت خواهد یافت

به گزارش قدس‌آنلاین، جلیل عباس جیلانی که روز پنجشنبه به همراه دیگر وزرای کابینه دولت موقت این کشور در اسلام‌آباد سوگند خدمت یاد کرد، در حساب کاربری رسمی خود در توییتر از پیام تبریک حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد.

وی نوشت: از پیام برادرم جناب امیرعبداللهیان بسیار سپاسگزارم. ایران و پاکستان از روابط نزدیک و برادرانه برخوردارند.

جیلانی تاکید کرد: هیچ شکی ندارم که روابط دوجانبه ایران و پاکستان با گذشت زمان بیش از پیش تقویت خواهد یافت.

براساس این گزارش، وزیر جدید خارجه پاکستان در اولین اظهاراتش پس از آغاز رسمی مسئولیت خود بر گسترش روابط با اعضای جامعه جهانی به ویژه قدرت‌های بزرگ و همچنین تحکیم روابط با همسایگان و کشورهای حوزه خلیج فارس تاکید کرد و افزود: اسلام‌آباد هرگز وارد بلوک خاص و جنگ سرد نمی‌شود.

وزیر جدید خارجه پاکستان همزمان با تشدید تقابل میان ایالات متحده آمریکا و چین گفت که اسلام‌آباد قائل به هیچ بلوک خاص یا جنگ سردی نیست و مصمم به داشتن روابط سالم با همه کشورها است.

جیلانی که قائم مقام پیشین وزارت خارجه پاکستان و سفیر اسبق این کشور در آمریکا نیز بوده است، افزود: سیاست خارجی وی بر گسترش روابط با قدرت‌های جهان از جمله چین و آمریکا بدون ورود به بلوک خاص، ترمیم روابط با هند و تحکیم مناسبات پاکستان با کشورهای حوزه خلیج فارس تمرکز خواهد داشت.

وی تاکید کرد که پاکستان به دنبال سیاست خارجی تکامل یافته از طریق اجماع ملی است و این روند را دنبال می‌کند.

جیلانی گفت: پاکستان باید روابط خوبی با ایالات متحده داشته باشد و در عین حال باید روابط نزدیک خود را با چین حفظ کند و سیاست اسلام‌آباد روشن است که پاکستان وارد هیچ سیاست بلوکی نخواهد شد.

جلیل عباس جیلانی ۶۸ ساله در منصب بیست و هفتمین قائم مقام وزارت امور خارجه پاکستان، سفیر این کشور در آمریکا از آذر ۱۳۹۲ تا بهمن ۱۳۹۵، کاردار سفارت پاکستان در هند و سخنگوی وزارت امور خارجه فعالیت کرده است.

وزیر امور خارجه دولت انتقالی پاکستان در ۱۵ بهمن ۱۳۳۳ (۳ فوریه ۱۹۵۵) در شهر «مولتان» در ایالت پنجاب پاکستان متولد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.