این اتفاق نشان دهنده تنگنای شدید نتانیاهو در مشکلات داخلی است. در ماه فوریه نیز خلبان‌های صهیونیست حاضر نشدند نخست وزیر و همسرش را به پاریس ببرند.

وقتی کسی نتانیاهو را گردن نمی گیرد؛ خلبانان صهیونیست از هدایت هواپیمای نخست وزیر به نیویورک سرباز زدند

با وجود آن که برنامه بنیامین نتانیاهو برای سفر به نیویورک نهایی شده اما خلبانان رژیم صهیونیستی از هدایت هواپیمای نخست وزیر اسرائیل برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سرباز زدند. شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی با افشای این مسئله گزارش داد که ۱۰ روز پیش از سفر نتانیاهو به نیویورک، خلبانان شرکت خطوط هوایی اسرائیل (العال) از هدایت هواپیماهایی که حامل بی‌بی خواهد بود، خوداری کرده اند. در گزارش این رسانه آمده است: «ما از خلبان‌هایی صحبت می‌کنیم که جزو بهترین خلبانان العال و با تجربه‌ترین نیروهای این شرکت هستند که بیشترشان در نیروی هوایی اسرائیل خدمت کرده‌اند».

این اتفاق که نشان دهنده تنگنای شدید نتانیاهو در مشکلات داخلی است برای سومین بار در چند ماه گذشته رخ می‌دهد. در ماه فوریه نیز خلبان‌های این شرکت حاضر نشدند نخست وزیر و همسرش را به پاریس ببرند. یک ماه بعد نیز به هنگام سفر نتانیاهو به ایتالیا، همین اتفاق تکرار شد. در دو مورد قبلی که خلبان‌های شرکت «العال» به عنوان بزرگترین شرکت هواپیمایی رژیم صهیونیستی از هدایت هواپیمای حامل نتانیاهو امتناع کرده بودند، این شرکت با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود که برای قانع کردن خلبانان، مهمانداران و دیگر کادر پروازی جهت حضور در این سفر با مشکلات جدی روبرو شده است. در نهایت اعضای اداری شرکت مجبور شدند خودشان هواپیما را هدایت کنند. اما به گفته شبکه ۱۳ اسرائیل، مسأله این بار فرق دارد؛ چرا که برای پرواز به فرانسه و ایتالیا از هواپیماهای کوچک استفاده شد و امکان فرود در فواصل زمانی کوتاه وجود داشت؛ اما این بار پرواز به نیویورک نیاز به هواپیماهای غول پیکر دارد که هدایت آن‌ها فقط از عهده خلبان‌های ماهر و با تجربه بر می‌آید.

امتناع خلبانان شرکت العال از تصمیمات، در حالی است که تاکنون صدها خلبان ذخیره نیروی هوایی رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند که در اعتراض به لایحه موسوم به «اصلاحات قضایی» از حضور در محل خدمتشان امتناع می‌کنند. در این لایحه که ساکنان سرزمین‌های اشغالی از آن به کودتای قانون اساسی تعبیر می‌کنند، از اختیارات دستگاه قضایی این رژیم کاسته و در مقابل قدرت و جایگاه دستگاه اجرایی و قانونگذاری در این رژیم تقویت خواهد شد. نتانیاهو که از سال‌ها پیش به اتهام فساد، رشوه و خیانت در امانت تحت محاکمه قضایی قرار دارد، بنا دارد با همین لایحه «اصلاح نظام قضایی» از محاکمه فرار کند.

احتمال فروپاشی کابینه ائتلافی

همزمان رسانه‌های صهیونیستی از بحرانی دیگر پیش روی نتانیاهو و احتمال فروپاشی کابینه ائتلافی نخست‌وزیر به دلیل اختلافات بر سر یک طرح خبر داده‌اند. طبق گزارش ها برخی اعضای کابینه هشدار داده‌اند از قانونی که خواستار تسهیل معافیت سربازی برای یهودی‌های فوق ارتدکس است حمایت نخواهند کرد. روزنامه تایمز اسرائیل نوشت این تحول کابینه ائتلافی نتانیاهو را در معرض خطر سقوط قرار می‌دهد چرا که طرف‌های رقیب در داخل حزب حاکم خود را متمایل به برگزاری انتخابات زودهنگام بر سر این موضوع اختلافی نشان می‌دهند. طرح مذکور خواستار کاهش سن درخواست معافیت دائم از خدمت سربازی برای حریدی‌ها است. از طرف دیگر دو حزب حریدی در کابینه نتانیاهو (شاس و  اتحاد یهودیت توراتی) تهدید کرده‌اند که در صورت عدم تصویب قانون مذکور کابینه ائتلافی دچار فروپاشی خواهد شد و بایستی انتخابات زودهنگام برگزار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.