تحولات منطقه

وزیر کشور گفت: پیگیری و به نتیجه رسیدن قطار سریع بین تهران و مشهد و همچنین طرح حرم تا حرم جزو کارهای بسیار مهم است چرا که این طرح ها  برای زوار نقش تعیین‌کننده‌ای دارند و باید مورد حمایت قرار بگیرند.

حمایت وزیر کشور از اجرای طرح حرم تا حرم و قطار سریع السیر مشهد تهران
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

به گزارش قدس خراسان، پیش از اینکه در مشهد و با حضور مسؤولان رونمایی شوند نزدیک به ۲ هزار کیلومتر را پیمودند تا همسفر با زائران اربعین، زوار امام حسین (ع) را تا مرز همراهی کنند. بعد که همان زائران اربعین به کشور برگشتند وسیله راهشان شدند برای رسیدن به مقصد که شهر بهشت بود. اتوبوس‌هایی که امروز با حضور وزیر کشور و مسؤولان استانی و شهری رونمایی شد پیش از این مراسم، متبرک به قدوم زوار امام حسین(ع ) در بزرگترین همایش دینی مذهبی دنیا شدند. تعدادشان ۲۵ دستگاه بود و کنار آنها رونمایی  از ۱۲۵ دستگاه ون انجام شد تا ازاربعین نرسیده وسیله رفاهی رفت و آمد زوار امام هشتم (ع) در دهه آخر صفر باشند.

دغدغه راحتی برای زوار امام رضا(ع) همیشه بوده و همچنان وجود دارد بویژه که در روزهای پایانی صفر به اوج خود میرسد. طرح ها و برنامه های متنوعی برای کم کردن زحمت زوار برای رسیدن به مشهد الرضا مدنظر بوده که راه اندازی قطار سریع برقی و جاده حرم تا حرم از آن جمله اند. 

حمایت وزیر کشور از قطار سریع السیر مشهد تهران و طرح حرم تا حرم

وزیر کشور در مراسم رونمایی از ۱۲۵ دستگاه ون و ۲۵ دستگاه اتوبوس درباره این دو طرح حمل و نقلی گفت: پیگیری و به نتیجه رسیدن قطار سریع بین تهران و مشهد و همچنین طرح حرم تا حرم جزو کارهای بسیار مهم است چرا که این طرح ها  برای زوار نقش تعیین‌کننده‌ای دارند و باید مورد حمایت قرار بگیرند.

احمد وحیدی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین خدمات برای زائران تسهیل حمل و نقل است اظهارکرد: برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل درون شهری در مشهد در دستور کار جدی ما قرار دارد امیدوارم که بتوانیم در حوزه حمل و نقل درون‌شهری هم در حوزه  قطارشهری هم اتوبوسرانی و همچنین تاکسی برقی به استاندارهای خوبی دست پیدا کنیم و آنچه باید انجام شود.

وی همچنین درخصوص اقدامات انجام شده برای حمل و نقل زائران در دهه پایانی صفر گفت: با تمهیداتی که اندیشیده شده هر کاری برای زوار لازم است صورت پذیرفته و پیش‌بینی‌های خوبی به لحاظ ساماندهی موضوع حمل و نقل زوار عزیز انجام شده است و می‌توانند به بیش از ۷ تا ۸ میلیون زائر که براساس پیش‌بینی‌ها به مشهد می‌آیند، خدمات ارایه دهند.

۳۰۰ اتوبوس در مشهد نیاز به نوسازی دارد

شهردار مشهد نیز در این مراسم با اشاره به آمار و ارقام موجود از ناوگان حمل و نقل مشهد  گفت: در حوزه اتوبوسرانی یک هزار و ٧۵٠ اتوبوس، میدل‌باس‌ و مینی‌بوس‌ در مشهد فعالیت دارند که بیش از یک هزار و ۳۰۰ دستگاه آن ناوگان اتوبوس است و حدود ٣٠٠ اتوبوس نیاز به نوسازی دارد.

محمدرضا قلندرشریف با بیان اینکه در مشهد چهار خط قطار شهری داریم اظهار کرد: دوخط از این مسیرها یعنی خط یک و دو به بهره‌برداری رسیدند و خط سه و چهار باقی مانده که فاز یک خط سه از میدان شهدا تا پایانه مسافربری سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. بر همین اساس و در راستای خدمت رسانی به زوار امام هشتم(ع) خط یک زائرانی که از فرودگاه مشرف می‌شوند، سرویس‌دهی می‌کند، خط دو زائران را از راه آهن و خط سه نیز زائران را از پایانه مسافربری سرویس‌دهی خواهد کرد.

درخواست‌های شهردار از وزیر کشور

وی هچنین بیان کرد: از ۴ هزار میلیارد اوراق مشارکت که ۲ هزار میلیارد تومان سهم شهرداری و ۲ هزار میلیارد تومان سهم دولت بوده، امسال هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان محقق شده است. امیدواریم با دستور وزیر باقی‌مانده اوراق نیز برای شهرداری محقق شود ضمن اینکه ۲ هزار میلیارد تومان نقدینگی از خط سه و چهار قطار شهری باقی مانده که نیازمند مساعدت وزارت کشوراست.

قلندر با اشاره به اینکه هزینه ٧۶ دستگاه اتوبوس که سهم شهرداری بوده، پرداخت شده و نیاز به دستور وزیر دارد تا به اتوبوسرانی اضافه شود، تصریح کرد: ١٠٠٠ دستگاه اتوبوس نیز در سفر رئیس‌جمهور در دستور کار ایشان قرار گرفت که باید محقق شود. در تاکسیرانی نیز ١١ هزار تاکسی در مشهد فعالیت می‌کنند که بیش از ۳۰۰۰ تاکسی با قدمت بیش از ١٠ تا ١٢ سال داریم و نیاز به نوسازی دارند.

وی همچنین در خصوص وضعیت راه اندازی اتوبوس های برقی در مشهد گفت: مشهد به عنوان پایلوت در جهت استفاده از اتوبوس های برقی مد نظر است که باید گفت مسیر خط یک بی‌آرتی ظرفیت ۱۰۰ دستگاه را دارد که روزانه ۱۰۰ هزار مسافر را جابه‌جا خواهد کرد. ضمن اینکه درخواست داریم موضوع  بکارگیری تاکسی‌های برقی در مشهد نیز با جدیت بیشتری از سوی وزارت کشور پیگیری شود.

خبرنگار: هاشم رسائی‌فر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.