انتخابات

رئیس سازمان ملی مهاجرت با بیان اینکه طرح‌های مختلفی برای ساماندهی وضعیت اتباع خارجی در ایران تدوین شده و در حال اجرا است، گفت: با حکمرانی نوین و سیاست های دقیق، ساماندهی اتباع دقیق‌تر و مطلوب‌تر انجام خواهد شد.

رئیس سازمان ملی مهاجرت: حکمرانی نوینی برای ساماندهی اتباع خارجی شکل می‌گیرد

عبدالله مبینی روز سه شنبه پس از دیدار چهره به چهره که با تنی چند از اتباع خارجی اظهار کرد: در دیدار که امروز با اتباع عراقی یا افغانستانی داشتیم چند موضوع اساسی وجود داشت.

وی ادامه داد: نخست بحث ساماندهی اتباع و موضوع دوم، مدارک اقامتی و درخواست های مختلفی بود که اتباع خارجی داشتند.

رئیس سازمان ملی مهاجرت اضافه کرد: موضوع اتباع یک موضوع پیچیده و در عین حال دارای ابعاد مختلفی است که معمولا با یک حکم ساده نمی توان همه آنها را تعیین تکلیف کرد.

مبینی اظهار کرد: در دیدارهای رودر رو و چهره به چهره امروز که بخشی هم به صورت تلفنی انجام شد، مسایل و مشکلات اتباع مطرح و به دلیل موارد خاص، تصمیم گیری و به مراجع مربوطه ابلاغ شد.

وی خاطرنشان کرد: وزارت کشور طرح های مختلفی را برای اتباع خارجی در ایران پیگیری می‌کند که نخستین طرح آن، ساماندهی اتباع است.

رئیس سازمان ملی مهاجرت توضیح داد: در این راستا، سامانه‌ای طراحی شده و نوعی حکمرانی نوین را در بحث اتباع دنبال می کند. در این سامانه، به صورت بیومتریک، تمام داده های فیزیکی اتباع همچون اثرانگشت، عنبیه و چهره ثبت می شود و همراه با کارت هویتی که تعریف شده است به  «کد یکتا» متصل می شود.

مبینی اظهار کرد: این یک کد هویتی است که اتباع فارغ از اسم و مشخصات فردی در سامانه ای در وزارت کشور، ساماندهی می شوند و مبنایی برای همه کسانی است که در کشور حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: این کد، وضعیت اتباع، نوع خدماتی که می توانند دریافت کنند، مدت اقامت، محل اقامت و زمان ترک کشور را مشخص می کند که بر اساس سیاست های دقیق مهاجرتی طراحی شده و در حال اجرا است.

رئیس سازمان ملی مهاجرت تصریح کرد: امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده، در چند ماه آینده وضعیت اتباع، سامان یافته تر، دقیق تر و مطلوب تر شود.

منبع: خبرگزاری ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.