وزارت صنعت کره جنوبی اعلام کرد مقامات ارشد حوزه صنایع و انرژی این کشور و قطر امروز چهارشنبه برای تقویت همکاری های دوجانبه در زمینه انرژی و کشتی سازی مذاکره کردند.

کره جنوبی و قطر روابط در زمینه انرژی و صنعت کشتی سازی را گسترش می دهند

به گزارش قدس انلاین به نقل از ایرنا، براساس اطلاعات وزارت صنعت، تجارت و انرژی کره جنوبی در جلسه ای که با حضور بانگ موون کیو وزیر صنعت کره جنوبی و سعد شریدا الکعبی وزیر انرژی قطر برگزار شد دو طرف درباره چگونگی تقویت سرمایه گذاری دوجانبه و تبادلات تکنولوژی باتوجه به استفاده از انرژی های تجدیدپذیر به بحث و مذاکره پرداختند.

دو کشور روابط نزدیک برپایه تجارت گاز مایع طبیعی و کشتی باری ویژه حمل گاز مایع را حفظ کرده اند و برای تقویت روابط در زمینه هایی بیشتر در بخش منابع انرژی و مسائل مرتبط به آن تلاش می کنند.

وزیر صنعت کره جنوبی از دولت قطر خواست تا از شرکت های کره جنوبی علاقمند به مشارکت در پروژه های بزرک احداث کارخانه ها و تاسیسات انرژی در قطر و امضای قرارداد ساخت کشتی های حمل گاز مایع ، حمایت کند.

قطر دومین تامین کننده گاز مایع کره جنوبی با احتساب ۲۰ درصد واردات کلی گاز مایع این کشور است. سال گذشته کشتی سازان کره جنوبی قرارداد ساخت ۵۴ کشتی ترابری گاز مایع با قطر امضا کردند.

وزارت صنعت کره جنوبی در بیانیه ای گفت : « دو طرف توافق کردند تا از نزدیک و با تبادل نظر در سطوح عالی برای دستیابی به نتایج ملموس در زمینه همکاری در بخش انرژی بایکدیگر همکاری کنند. »

در سال ۲۰۲۲ مبادلات تجاری کره جنوبی و قطر برای نخستین بار به ۱۷.۱ میلیارد دلار رسید . قطر در بین کشورهای منطقه خاورمیانه، جایگاه سوم را در زمینه مبادلات تجاری با کره جنوبی دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.