امارت اسلامی افغانستان اظهارات اخیر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در مورد تهدیدات افغانستان را رد کرد و آن را بی اساس خواند.

طالبان اظهارات پوتین مبنی بر تهدیدات افغانستان را بی اساس خواند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفت افغانستان امن است و هیچ سازمان تروریستی در اینجا حضور ندارد تا تهدیدی برای سایر کشورها به شمار آید.

مجاهد گفت: اظهارات اخیر رئیس جمهوری روسیه ممکن است بر اساس اطلاعات نادرست باشد، زیرا افغانستان در دو سال گذشته برای هیچ کشوری تهدیدی به شمار نیامده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز جمعه در نشست کشورهای مشترک المنافع در بیشکک نگرانی های خود را در مورد وضعیت افغانستان ابراز کرد.

پوتین در این نشست گفت: من فکر می‌کنم حمایت از نگرانی‌های تاجیکستان در رابطه با تهدیدات ناشی از افغانستان موجه است. وضعیت در این کشور همچنان پیچیده است و به اندازه کافی تهدید وجود دارد.

همچنین برخی از کارشناسان سیاسی معتقدند دولت فعلی باید حضور و فعالیت گروه های تروریستی را به صفر برساند تا نگرانی کشورهای منطقه و جهان را مرتفع سازد.

«عمر نهضت»، تحلیلگر سیاسی گفت: «هر حاکم باید در برابر مردم خود، کشورهای منطقه و جهان پاسخگو باشد، زیرا هیچ دولتی به تنهایی نمی تواند کار کند.»

تاجیکستان تاکنون بارها از حضور گروه های تروریستی در این کشور ابراز نگرانی کرده است، اما طالبان همواره این نگرانی ها را بی اساس خوانده است ...

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.