عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: باید مصرف بنزین را از طریق تنوع سبد سوختی و استفاده از سوخت جایگزین اعم از CNG و همچنین برقی سازی خودروهای فعال در صنعت حمل و نقل کشور، کاهش دهیم

لزوم تنوع سبد سوختی و استفاده از سوخت جایگزین در صنعت حمل و نقل برای کاهش مصرف بنزین

اصغر سلیمی در گفت و گو با خبرنگار قدس با اشاره به موضوع اعطای بنزین به هر فرد و نه به خودرو در کشور گفت: به واقع همه مردم از منابع بنزین سهم دارند و منابع آن متعلق به همه مردم است.

وی با بیان اینکه انرژی بنزین جز سرمایه آیندگان نیز قلمداد می شود بیان کرد: انرژی بنزین باید به نحوی در کشور ساماندهی شود. در حال حاضر بسیاری از افراد چندین خودرو داشته و از یارانه بنزین استفاده بیشتری دارند. اما برخی خانوارها حتی فاقد یک موتور سیکلت هستند تا بتواند سهمیه بنزین خود را استفاده کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعطای بنزین به فرد و نه به خودرو طرحی خوبی است و باید مدنظر قرار گیرد، تصریح کرد: این مبحث نیاز به پختگی و کار کارشناسی زیادی دارد با این حال اصل و هدف کار ، اصل مهمی است چراکه باید عدالت سوختی به درستی در کشور رعایت شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر عدم توسعه پالایشگاهی  در ناترازی فعلی بنزین در دولت قبل گفت: ما در بحث مصرف بنزین جز کشورهای پر مصرف هستیم و نباید به راحتی انرژی بنزین را از بین ببریم.

وی تاکید کرد: ما باید مصرف بنزین را از طریق تنوع سبد سوختی و استفاده از سوخت جایگزین اعم از CNG و همچنین برقی سازی خودروها ، کاهش دهیم و به این مهم توجه داشته باشیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما در شرایط فعلی باید اهتمام به پالایشگاه سازی داشته باشیم و دولت فعلی این عزم را دارد. بنابراین عدم پالایشگاه سازی در دولت قبل در ناترازی بنزین تاثیر گذار بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.