۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۳
کد خبر: 928995

مردم، نوک پیکان جریان مقاومت

دکتر مصطفی صدری‌نیا، مدرس دانشگاه

طی روزهای اخیر شاهد شکل گیری موج مردمی خودجوش در حمایت از غزه و حرکت آنها به سمت مرز فلسطین حتی پیش از ورود محور مقاومت هستیم.

 بیش از سه هفته از آغاز نبرد «طوفان الاقصی» در فلسطین اشغالی با هدف باز پس گیری این سرزمین از اشغالگران صهیونیست می گذرد. اگر چه روزهای آغازین جنگ، شاهد پیشروی رزمندگان اسلام در عمق شهرک های هم مرز با باریکه غزه همراه با تلفات بالای سربازان صهیونیست بودیم، لیکن از هفته دوم، شاهد هجوم وحشیانه و هدفمند هواپیماهای جنگی صهیونیستی علیه اهداف مسکونی، بیمارستانی و عبادی هستیم به گونه ای که تا این لحظه بیش از 7 هزار تن از مردم بی دفاع فلسطین  شهیده اند، آماری که بیش از 60 درصد آنان را فقط کودکان معصوم و زنان بی دفاع تشکیل می دهند. این جنگ وحشیانه اقدامی بر خلاف تمامی قواعد حقوق بین الملل و کنوانسیون های ژنو می باشد، هجومی که هیچگاه بدون چراغ سبزآمریکا در منطقه  رقم نمی خورد چراکه این رژیم به مانند پایگاه حفاظت از منافع غرب عمل کرده  و وظیفه راهبردی اش مانع زایی در مسیر صدور انقلاب اسلامی در منطقه می باشد.

حال وضعیت و آرایش جنگی جبهه صهیونیسم در مقابل محور مقاومت در نبرد طوفان الاقصی مشخص است و در حالی که با ارسال کمک های نظامی آمریکا و استقرار ناو جنگی آیزنهاور و یو اس اس جرالد در مدیترانه شرقی که با هدف حفظ توازن به نفع رژیم صهیونیسم رغم خورد شاهد حمایت کامل استکبار از اشغالگران می باشیم اظهار تاسف حکام عرب و صدور بیانیه های تشریفاتی و ...بی فایده است. بنابراین، در مقطع کنونی از جنگ نا متقارن جاری، لازم است تا دیگر اضلاع مقاومت و از جمله حزب الله لبنان با ورود جدی تر، توازن جنگ را به نفع محور مقاومت تغییر دهند. اگر چه برادران انصارالله یمن نیز مترصد ورود زمینی به سرزمین های اشغالی می باشند که متاسفانه  با بستن راه های زمینی و هوایی توسط حکام عربی وابسته به غرب مواجه هستند، که  این سیاست دو رویی حکام مزبور، همه توجه جهان اسلام و منطقه را متوجه شروع اقدام همه جانبه  از جانب حزب الله نموده است، چرا که به فرموده رهبر انقلاب، اگر این وحشی گری ها ادامه یابد، مسلمانان جهان و نیروهای مقاومت بی تاب می شوند.

 بر همین مبنا است که طی روزهای اخیر شاهد شکل گیری موجی مردمی خودجوش در حمایت از غزه و حرکت آنها به سمت مرز فلسطین حتی پیش از ورود محور مقاومت هستیم. از جوانان عراقی که در چند روز گذشته خود را به مرز اردن رساندند، تا نیروهای مردمی ایرانی که  در مرز مهران خیمه زدند و دیگر مجاهدان اسلامی از افغانستان و پاکستان که  در انتظار حرکت به سمت فلسطین اشغالی می باشند، همه حاکی از آنست که نیروهای مردمی از محور مقاومت در رسیدن به سمت مرزها پیشی گرفتند چرا که دیگر تحمل دیدن صحنه های فجیع و کشتار مردم بی دفاع را در غزه ندارند. در خاتمه باید گفت مردم غزه از اظهار تاسف و صدور بیانیه های بی خاصیت و افسوس زودگذر مدعی نمایان مدافع فلسطین خسته شدند و منتظر قیام جوانمردان  در جهان اسلام با هدف انتقام خون شهدای گذشته و جاری و  اخراج غاصبان و اشغالگران صهیونیسم برای همیشه  از سرزمین مقدس فلسطین هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.