دبیرکل سازمان بهداشت جهانی در پیامی توئیتری نسبت به تخلیه بیمارستان‌ها در نوار غزه ابراز نگرانی کرد و این موضوع را برابر با به خطر انداختن جان بیماران دانست.

سازمان بهداشت جهانی: تخلیه بیمارستان‌های غزه به خطر انداختن جان بیماران است

به گزارش قدس انلاین به نقل از ایرنا تدروس ادهانوم دبیر کل سازمان بهداشت جهانی با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس گفت که گزارش‌های رسیده از نوار غزه مبنی بر تهدید اسرائیل در تخلیه بیمارستان قدس این منطقه نگران کننده است.

وی گفت: ما همچنان روی این موضوع اصرار داریم که تخلیه بیمارستان‌های پر از بیمار بدون به خطر انداختن جان آنها، غیرممکن است.

دبیر کل سازمان بهداشت جهانی نوشت: طبق قوانین بین المللی بشردوستانه، مراقبت‌های بهداشتی درمانی در هر شرایطی باید برقرار باشد.

وزیر بهداشت فلسطین بیان کرد: جمعیت هلال احمر، تهدیداتی از سوی مقامات اشغالگر درباره بمباران بیمارستان القدس دریافت کرده و خواستار تخلیه فوری این بیمارستان شده که بیش از ۴۰۰ بیمار و حدود ۱۲ هزار آواره از غیرنظامیانی که در خود جا داده که به عنوان مکانی امن به آن پناه برده اند.

این درحالی است که پیش از این، هلال احمر فلسطین اعلام کرد که تهدیداتی از سوی مسوولان رژیم صهیونیستی درباره بمباران بیمارستان القدس در محله «تل الهوی» در مرکز غزه دریافت کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.