یک منبع دیپلماتیک ترکیه اعلام کرد که در مذاکرات قطر برای تبادل اسرا بین فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی پیشرفتی حاصل نشده است.

آنکارا: تلاش‌های قطر برای تبادل اسرا بین حماس و اسرائیل پیشرفتی نداشته است

به گزارش قدس انلاین به نقل از ایرنا این منبع که نامش را فاش نکرده است، در گفت‌وگو با خبرگزاری «نووستی» روسیه اظهار داشت: ترکیه به هماهنگ کردن تلاش‌های خود با قطر به عنوان مدیریت کننده مذاکرات تبادل اسرا بین حماس و اسرائیل ادامه می دهد.

این منبع افزود: قطر از همان ابتدای «عملیات طوفان الاقصی» به طور گسترده ای در این زمینه فعالیت کرده است و ما با مشارکت طرف قطری به هماهنگ کردن تلاش ها در زمینه تبادل اسرا ادامه خواهیم داد. اما به دلیل ادامه درگیری ها، متأسفانه هیچ گونه پیشرفتی به دست نیامده است.

این منبع دیپلماتیک درخواست ترکیه از همه طرف ها برای متوقف کردن فوری درگیری ها و آغاز مذاکرات جدی را بار دیگر تکرار و تأکید کرد ارسال کمک های انسانی به نوار غزه، نیازمند متوقف شدن فوری جنگ است.

دیپلمات مذکور همچنین تأکید کرد: اظهاراتی که درباره فراموش شدن بحران اوکراین به دلیل جنگ اخیر در فلسطین مطرح می شود، نادرست و خطرناک است.

وی افزود: تأکید بر اینکه اوضاع در غزه، باعث فراموش شدن اوضاع دشوار اوکراین شده، اشتباه است و در صورتی که به وضعیت کنونی نگاه کنیم، مشاهده می کنیم که جنگ هنوز ادامه دارد و هر روز قربانی می گیرد. به همین دلیل، تمرکز بر این امر بسیار اشتباه است.

این منبع در پایان تأکید کرد که ترکیه به تلاش های خود برای حل بحران و حفظ ارتباطات با دو طرف ادامه خواهد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.