مدیر آموزش و پرورش شهرستان بردسکن گفت: به منظور تامین بخشی از لوازم و تجهیزات مورد نیاز ورزشی در مدارس ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار به این مهم اختصاص پیدا کرد.

۱۵۰ میلیون تومان اعتبار برای خرید تجهیزات ورزشی به مدارس بردسکن اختصاص یافت

به گزارش قدس خراسان، علی اکبر چراغیان در آیین برگزاری المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای این شهرستان که در محل مجتمع ورزشی ۱۳ آبان برگزار شد، اظهار کرد: به منظور تامین بخشی از لوازم و تجهیزات مورد نیاز ورزشی در مدارس ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار به این مهم اختصاص پیدا کرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بردسکن بیان کرد: این پک‌های ورزشی شامل توپ، طناب، حلقه تنیس روی میز،تور و دیگر وسایل ورزشی بوده است.

وی با بیان اینکه المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای در بیش از ۱۰ رشته ورزشی در مدارس آغاز شده است و تا اسفند ماه ادامه دارد.

چراغیان افزود: دانش آموزان می‌توانند در تمامی مقاطع تحصیلی در رشته‌های بدمینتون، فوتسال والیبال، اسکیت، بسکتبال، تنیس روی میز، حلقه زدن، آمادگی جسمانی، بازی های بومی و محلی، طناب کشی، شطرنج شرکت کنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بردسکن هدف از برگزاری المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای را بالا بردن سطح آمادگی جسمانی دانش آموزان، ایجاد انگیزه و افزایش گرایش دانش آموزان به مدرسه، شادابی و نشاط در بین دانش‌آموزان و توسعه ورزش همگانی و مشارکت پذیری تمامی دانش آموزان اعلام کرد.

وی با توجه به جمعیت ۱۷ هزار نفری دانش آموزان در شهرستان بردسکن افزود: بین ۲۵ تا ۳۰ درصد دانش‌آموزان اضافه وزن و چاقی  دارند که با میانگین استانی برابری می‌کند.

چراغیان تعداد مدیران رشته تربیت بدنی را ۴۵ نفر اعلام کرد و افزود: در بخش معلم برادر مشکلی نداریم ولی در بخش خواهران حداقل بین ۱۰ تا ۱۵ معلم ورزشی کمبود داریم به ویژه در مدارس ابتدایی آموزگاران پایه نیز خود دبیر ورزش نیز هستند.

در مراسمی با حضور مدیر آموزش و پرورش، رئیس اداره ورزش و جوانان، معاونین و کارشناسان ستادی حوزه آموزش و پرورش شهرستان بردسکن ۲۰ نفر از دانش آموزان حائز رتبه رشته‌های ورزشی شنا و اسکیت در سطح استان و شهرستان از آموزشگاه شاهد شهید محمد رمضانی تجلیل به عمل آمد.

خبرنگار: علی نوری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.