به گزارش قدس آنلاین؛ اواخر مرداد ماه امسال بود که گزارشی در خصوص نارضایتی مسافران خط راه آهن قزوین_تهران تهیه و منتشر شد.
در بخشی از این گزارش آمده بود: مسافران خط ریلی قزوین_تهران به دلیل کاهش تعداد قطارها و مسافرگیری بیش از حد ظرفیت، مدتی است رنج سرپا ایستادن در قطارها را به جان می خرند تا به مقصد برسند که همین موضوع، نارضایتی و گلایه مندی آنان را به همراه داشته است.
وضعیت قطارهای قزوین_تهران به گونه ای شده بود که مسافران مجبور بودند در کف سالن ها و پله ها بنشینند و برخی مسافران نیز به دلیل ازدحام جمعیت، جایی برای نشستن نداشته و سرپا مسیر را تا تهران طی می کردند.
پس از پیگیری این مشکل در آن برهه، غلامحسین ولدی مدیرکل راه آهن شمال ۲ کشور با اشاره کاهش یک رام از قطار حومهای قزوین و پیگیری این موضوع توسط معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین اظهار کرده بود: موضوع پیگیری شده و مکاتبات لازم هم صورت گرفته است.
وی همچنین گفته بود: به زودی و پیش از بازگشایی مدارس و دانشگاه ها، قطار حذف شده خط قزوین _تهران به مسیر برمی گردد و از اوایل مهر ماه مشکل حل میشود.
با توجه به نارضایتی دوباره مردم از شلوغی قطارهای خط ریلی قزوین_تهران، مجددا ماجرا را از مدیر کل راه آهن شمال 2 کشور پیگیری کردیم.
قطار حذف شده، برگشت
در این خصوص غلامحسین ولدی گفت: قطاری که حذف شده بود از یکم مهر ماه به خط ریلی قزوین_تهران اضافه شده و در حال حاضر بهم ریختگی وجود ندارد.
وی افزود: اینکه جمعیت مسافران شلوغ است دست ما نیست و بالا بودن حجم تقاضا و قیمت خیلی مناسب و هزینه پایین بلیط قزوین_تهران، شلوغی جمعیت را به همراه دارد.
این مسوول بیان کرد: سه ریل باس داریم که مبدا دو ریل باس از قزوین و یک ریل باس از تاکستان است و روزانه ظرفیت جابجایی 900 تا 1000 مسافر در مسیرهای رفت و برگشت وجود دارد.
با توجه به قیمت بالای بلیط اتوبوس و سواری های خط قزوین_تهران و تردد روزانه مسافران به تهران، بسیاری از افراد ترجیح می دهند به دلیل قیمت به صرفه تر و مناسب تر قطار، در این مسیر تردد کنند که همین امر شلوغی قطارها را به دنبال داشته و ضرورت دارد مسوولان استان قزوین تدبیر لازم را برای رفع این مشکل بیندیشند.
نظر شما