آنچه واقعیت های میدانی از پایمردی، صبر، توکل و شجاعت مردم غزه نشان می دهد بعد از جنگ نیز مردم شهر غزه می توانند انتخاب گر شرایط اداره و آینده این منطقه باشند

نسخه پیچی تخیلی برای جغرافیای مقاومت / سیدرضا صدرالحسینی از سناریوهای غلط غربی–عبری برای آینده غزه می‌گوید

در حالی که رژیم صهیونیستی بعد چهل و سه روز تهاجم گسترده و همه جانبه علیه باریکه غزه در مقابل نیروهای مقاومت ناتوان نشان داده و دست آورد نداشته، حال نحوه اداره این منطقه بعد جنگ به چالش و درگیری ذهنی دیگری برای مقامات تل آویو تبدیل شده است. روز گذشته روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست با اشاره به این مسئله نوشت: تل‌آویو درباره اقدام بعدی در غزه بلاتکلیف است.

به نظر رژیم صهیونیستی امروز در باره غزه به دنبال چند سناریو است. اشغال نظامی و اخراج ساکنان غزه به صحرای سینا در مصر و یا در حالت حداقلی اداره امنیتی از سوی صهیونیست ها، سپردن اداره این منطقه به تشکیلات خودگردان با هدف سرکوب فلسطینی‌ها به دست خودشان و در نهایت تحت قیمومیت قرار داد غزه توسط مصر، اردن، سازمان ملل و حتی آمریکا ایده هایی است که توسط اسرائیل دنبال می شود. البته این دست و پا زدن ها در حالی است که به اذعان بسیاری حذف حماس و گروه های مقاومت از معادلات باریکه غزه غیر ممکن به نظر می رسد. مقاومت چیزی است که در دل مردان و زنان غزه ریشه دوانده و بارقه امیدی است که آینده فلسطین آزاد را نوید می دهد. بر این اساس است که روز گذشته «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن، کشوری که با صهیونیست ها سازش کرده و با انها روابط خوبی دارد، خطاب به تل آویو هشدار داد که حماس یک ایده است و ایده‌ها را نمی توان با زور سلاح از بین برد.

نسخه پیچی تخیلی برای جغرافیای مقاومت / سیدرضا صدرالحسینی از سناریوهای سرتا پا غلط غربی – عبری برای آینده غزه می گوید

سناریوهای تخیلی در قالب عملیات روانی

در همین زمینه سیدرضا صدرالحسینی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با قدس با اشاره به سناریوی صهیونیست ها درباره آینده غزه، گفت: با توجه به شکست های پی در پی که رژیم صهیونیستی بعنوان چهارمین ارتش جهان و نیز نخستین نیروی نظامی در منطقه غرب آسیا از مقاومت فلسطین در طی بیش از چهل روز گذشته با حمایت همه جانبه مردم غزه متحمل شود، هیمنه پوشالی  امنیتی و نظامی این رژیم  در جهان از بین رفت و این مسئله امروز اسرائیل را به لبه پرتگاه قرار داده است. وی تصریح کرد: بر همین اساس بسیاری از مقامات، نخبگان، رسانه های  غربی  و حتی  سران رژیم صهیونیستی در تلاش هستند تا سناریوهای غیر محتمل  را برای آینده جنگ غزه و متوقف شدن جنایات این  رژیم به گونه ای در قالب عملیات روانی و رسانه ای منتشر کنند تا واقعیت به وجود آمده در این جنگ به نفع خودشان تغییر دهند.

فتح گزینه مطلوب آمریکا

«دیوید ساترفیلد» فرستاده ویژه آمریکا در امور خاورمیانه روز گذشته ضمن اذعان به تاثیرات عملیات طوفان الاقصی و با بیان اینکه اوضاع خاورمیانه به قبل از هفتم اکتبر باز نخواهد گشت درباره دیدگاه واشنگتن برای آینده غزه گفت: ما آوارگی مردم غزه و کاهش مساحت نوار غزه را رد می‌کنیم. اشغال دوباره این منطقه توسط اسرائیل را هم نمی‌پذیریم. کرانه باختری و نوار غزه باید به تحت مدیریت یک دولت واحد فلسطینی بازگردند. این در حالی است که «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم در اظهاراتی مدعی شد تنها تشکیلات خودگردان می‌تواند بعد از پایان جنگ اسرائیل و حماس، غزه را اداره کند. او همسو با رژیم صهیونیستی مدعی شد «حماس دیگر نمی‌تواند کنترل غزه را در دست داشته باشد».

صدرالحسینی با اشاره به این نوع موضع گیری ها در جبهه غرب به اینکه آمریکایی ها چند طرح را بعنوان سناریوی آینده جنگ در غزه روی میز دارند پرداخته و تصریح کرد: واشنگتن قصد دارد اداره آینده شهر غزه را در اختیار تشکیلات خودگردان فلسطین (فتح) قرار دهد این درحالی است که محمود عباس در اداره کرانه موفق نبوده است و تصور این عمل نیز غیر ممکن می باشد. امروز وی بعنوان یک شخصیت سیاسی شرمنده از مردم غزه و کرانه باختری است با این حال عباس به دنبال تثبیت قدرت خود در حوزه سیاسی فلسطین می باشد.

مردم غزه تعیین می کنند چه کسی بماند

کارشناس مسائل غرب آسیا به سناریوی دوم ایالات متحده آمریکا برای پسا جنگ در غزه اشاره کرد و اظهار داشت: واشنگتن پیشنهاد دیگری در زمینه اداره غزه توسط برخی از نمایندگان کشورهای منطقه از جمله مصر، اردن و سازمان ملل  است. اما  آنچه واقعیت های میدانی از پایمردی، صبر، توکل و شجاعت مردم غزه نشان می دهد بعد از جنگ نیز مردم شهر غزه می توانند انتخاب گر شرایط اداره و آینده این منطقه باشند

وی به سومین برنامه پیشنهادی آمریکا در قبال اداره غزه پرداخت و گفت: یکی از موضوعاتی که بعنوان طرح سوم و به نوعی مورد علاقه تل آویو و هم پیمانان غربی این رژیم است تخلیه کامل جمعیت شهر غزه و الحاق آن به سرزمین های اشغالی است. این درحالی است که رژیم صهیونیستی ماه ها پیش از طوفان الاقصی درگیر بحران و تنش داخلی و سیاسی بوده است. کارشناس مسائل غرب آسیا در ادامه اظهار کرد: رژیم صهیونیستی با قوی ترین ارتش نتوانسته  امروز بخش کوچکی از غزه را در اختیار خود بگیرد،  چگونه می تواند اداره این شهر را پس از جنگ در اختیار کامل خود درآورد؟

مقاومت نماد فلسطین

صدرالحسینی تصریح کرد: امروز مردم غزه در زیر شدید ترین بمباران های صهیونیست ها ایستاده اند و با رشادت از مقاومت فلسطین حمایت می کنند، آنها بر ماندن بر سرزمین مادری خود اصرار دارند و اجازه دخالت در امور این شهر و اداره غزه را به هیچ قدرت فرامنطقه ای و رژیم صهیونیستی نخواهند داد.

او با اشاره به اینکه مقاومت نمادی از فلسطین است، افزود: امروز حماس و جهاد اسلامی تفکر ناب مقاومت در برابر اسرائیل هستند و این تفکر در خون و رگ جوانان و نوجوانان غزه رسوخ کرده و نمی توان به راحتی این مفهوم و اندیشه را از دل و جان آنها خارج کرد؛ رژیم صهیونیستی با نابودی تمام ساختمان ها و زیر ساخت های شهر غزه نمی تواند خللی در اندیشه و فکر مردم غزه در برابر مقاومت ایجاد کند.

کارشناس مسائل غرب آسیا در پایان اظهار داشت: رژیم صهیونیستی تا مدت‌ها در این تصور بود که سرانجام روزی خواهد رسید که با اقدامات نظامی حماس را از میان خواهد برداشت. صهیونیست‌ها برای حذف حماس سال‌ها برنامه‌ریزی و تمرین کرده بودند و اکنون آن روزی که صهیونیست‌ها منتظرش بودند، فرا رسیده و تل‌آویو مشغول یک جنگ و درگیری تمام عیار نظامی با نیروهای حماس در غزه است، اما پس از ۴۳ روز نه تنها از حذف حماس خبری نیست بلکه ارتش رژیم صهیونیستی تاکنون نتوانسته از سد نیروهای حماس برای اشغال غزه عبور کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.