۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶
کد خبر: 937183

کتاب «عشق اول» برش‌هایی از احساس حضور خدا در زندگی به قلم مسلم گریوانی منتشر شد.

«عشق اول» به کتابفروشی‌ها رسید

به گزارش قدس آنلاین، مسلم گریوانی نویسنده کتاب «عشق اول» درباره این اثر بیان کرده است: این کتاب کوشیده تا با جوهره عرفان که احساس حضور خدا در زندگی است، بدون به‌کارگیری اصطلاحات عرفانی، با قلمی روان و ساده در قالب قطعات کوتاه، حاوی تمثیل و حکایت، تصویری مهربان و صمیمی درعین‌حال کامل و صحیح از خدا ارائه دهد.

وی افزود: پنج فصل این اثر با تداعی پنج گام سلوک تا خدا، شامل مسیر خدا، درگاه خدا، بارگاه خدا، آغوش خدا و زندگی با خداست.

در بخشی از کتاب «عشق اول» آمده است: «محبوب من! صبح که از خواب برخاستی، نگاهت می‌کردم و امید داشتم با من حرف بزنی اما متوجه شدم خیلی مشغولی، مشغول خودت، انتخاب‌هایت. آخر شب هم بسیار خسته‌ای و به رختخواب می‌روی. وقتی که خوابی، صورتت را که خسته یکنواختی‌هاست، عاشقانه نوازش می‌کنم. دوستت دارم و منتظرت هستم، منتظر یک دعا یا گوشه‌ای از قلبت که سمت من بیاید. من هرگز از تو دست نخواهم کشید.»

چاپ نخست «عشق اول» برش‌هایی از احساس حضور خدا در زندگی در ۱۲۰ صفحه با قطع رقعی منتشر شده است.

مسلم گریوانی کارشناسی ارشد و سطح سه کلام و الهیات اسلامی از حوزه خراسان و سطح چهار در حوزه قم، دکترای عرفان اسلامی و تصوف از دانشگاه ادیان، کارشناسی ارشد روان شناسی و مشاوره اسلامی قم (ناتمام) و مولف چند اثر علمی متولد سال ۱۳۵۹ در گریوان از توابع شهرستان بجنورد استان خراسان شمالی است.

وی در حاشیه تحصیلات دروس حوزوی، بر اساس رسالت و میثاق طلبگی خود، به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی از قبیل دبیری و نگارش در نشریات حوزوی و غیرحوزوی، پاسخگویی به سوالات اعتقادی در آستان قدس رضوی، ارتباط با دانشجویان و خوابگاه‌های دانشجویی، فعالیت‌های تبلیغی تربیتی در مدارس ابتدایی و راهنمایی و نیز در عرصه تبلیغ معارف اسلامی در سطح عموم جامعه را داراست.

گریوانی تاکنون چندین کتاب تالیف کرده است. از جمله آنها می‌توان به «رسم حضور» سبک زیارتی بزرگان، با محوریت زیارت امام رضا (ع) اشاره کرد. «رسم حضور» برای نخستین بار توسط به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) در سال ۱۳۹۷ به چاپ رسید. این کتاب ۱۰۸ صفحه‌ای با هدف ارائه رفتار صحیح دینی درباره زیارت به گونه‌ای عینی و ملموس در قالب سیره زیارتی علمای دین، با رویکردی آسیب شناسانه تدوین شده است که مطالعه آن افقی تازه و بینشی عمیق از زیارت را برای خواننده کتاب ایجاد می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.