نماینده مردم شهرکرد در مجلس اظهار کرد: شفافیت چرخه مالیات ستانی با یکپارچه سازی سامانه های مالیاتی و اجرای کامل سامانه مودیان می تواند منابع لازم را برای اداره کشور بیشتر از گذشته ایجاد کند. قطعا شفافیت مالی با اجرای کامل سامانه مودیان، زنجیره مبارزه با فرار مالیاتی دانه درشت ها را تکمیل خواهد کرد.

یک نماینده مجلس در گفت‌وگو باقدس: اجرای سامانه مؤدیان زنجیره مبارزه با فرار مالیاتی دانه درشت‌ها را تکمیل خواهد کرد

احمد راستینه نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار قدس گفت: چند سال است که با تعامل بین مجلس و دولت تلاش شده که منابع درآمدی از محل تنوع بخشی پایه های مالیاتی افزایش پیدا کند و نکته حائز اهمیت این است که با توجه به تورم سالهای متمادی که با آن روبرو بودیم زیرا درآمدهای کشور به نفت وابسته بود و فروش نفت نیز با مشکل تحریم مواجه بود و باید به سمت پایدار کردن درآمدهای مالیاتی و کنترل کسری بودجه و در نهایت مهار تورم برویم

نماینده مردم شهرکرد در مجلس اظهار کرد: امروز باید به سمت اصلاح معافیت ها و حمایت از تولید و مردم عادی در زمینه مالیات برویم که شفافیت مالی در این زمینه بسیار موثر است. همچنین سیاست های تنوع بخشی به پایه های مالیاتی، جلوگیری از فرار مالیاتی و مبارزه با سوداگران در زمینه سکه، ارز، طلا، زمین و مسکن که از مهمترین مولفه های مالیات ستانی برای تامین منابع اداره کشور است مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: تمرکز بر درآمدهای بالا و شناسایی درآمدها و شفافیت چرخه مالیات ستانی با یکپارچه سازی سامانه های مالیاتی و اجرای کامل سامانه مودیان می تواند منابع لازم را برای اداره کشور بیشتر از گذشته ایجاد کند و به سمت تحقق بودجه بدون نفت با مبارزه با فرار مالیاتی دانه درشت ها برویم. قطعا شفافیت مالی با اجرای کامل سامانه مودیان، زنجیره مبارزه با فرار مالیاتی دانه درشت ها را تکمیل خواهد کرد.

راستینه بیان کرد: کاهش مالیات بر تولید نیز می تواند باعث رونق و افزایش تولید و ثروت شود و در انتهای زنجیره تولید، شبکه مالیات ستانی را با افزایش درآمدها تقویت کند. لذا بهتر است که ما به عرصه تولید توجه جدی کنیم و به معافیت و کاهش مالیات در عرصه تولید و کارخانجات و واحدهای تولیدی زیر 50 کارگر توجه شود تا با به صرفه شدن تولید در کارخانه ها و کارگاه های کوچک، افزایش درآمد سالانه و رشد نظام درآمدی مردم را داشته باشیم تا به رونق اقتصادی برسیم و از آن طرف این اقدامات ظرفیت را برای مالیات ستانی افزایش می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.