رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمرگفت: طی دو ماه اخیر، ۳۲ شهرستان و ۶۵ روستا در سراسر کشور از خدمات و نتایج طرح نذر خدمت هلال احمر بهره‌مند شده‌اند.

ادامه طرح ملی نذر خدمت با رویکرد زیست محیطی و آبرسانی در روستاها

وحید سلیمی اظهار کرد: طرح ملی نذر خدمت با رویکردهای زیست محیطی و آبرسانی، سلامت محور و توانبخشی، آموزش و توانمندسازی همچنین معیشت محور و کارآفرینی از نیمه آبان ماه در سراسر کشور آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

سلیمی تصریح کرد: این طرح که تاکنون در ۲۱ استان، ۳۲ شهرستان و ۶۵ روستا اجرا شده است، تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی افزود: داوطلبان جمعیت هلال احمر از ابتدای اجرای طرح ملی نذر خدمت تا امروز، در مجموع به ۱۱۱ هزار و ۶۶۰ نفر بهره‌ور خدمات مختلف در حوزه‌های سلامت، معیشت، محیط زیست، کارآفرینی، آموزش و توانمندسازی و نیز آبرسانی ارائه کرده‌اند که ارزش این خدمات داوطلبانه ۲۲۱ میلیارد و ۹۲۵ میلیون ریال برآورد شده است.

رئیس سازمان داوطلبان عمده این خدمات را شامل برگزاری کاروان سلامت، توزیع سبدهای غذایی و معیشتی، توزیع بسته‌های بهداشتی، توزیع لوازم التحریر و لباس و کفش و… بین نیازمندان و اقشار کمتر برخوردار در کنار تهیه لوله و اتصالات، پمپ آب، تانکر، دستگاه تصفیه آب خانگی و صنعتی، کف کشی و ساخت حوضچه در روستاها و نقاط شهری مواجه با تنش‌ها و بحران‌های کم آبی و بی آبی و نیز برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توانمندسازی در مناطق جامعه هدف برشمرد.

سلیمی در پایان از تلاش‌ها، خدمات و حمایت‌های مؤثر داوطلبان، خیرین و حامیان جمعیت هلال احمر از طرح ملی نذر خدمت قدردانی کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.