معاون استاندار و فرماندار ویژه مرکز حوزه انتخابیه سبزوار گفت: شمار نامزدهای تاییدصلاحیت شده این حوزه انتخابیه برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، در پایان مهلت قانونی بررسی صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان به ۷۶ نفر رسید.

داوطلبان تایید صلاحیت شده مجلس در سبزوار به ۷۶ نفر رسیدند

به گزارش قدس خراسان، حسین ابراهیمی کردیانی شامگاه جمعه به خبرنگاران اظهار کرد:‌ ۱۲۳ داوطلب از این حوزه انتخابیه ثبت نام خود را نهایی کرده بودند که بر اساس آخرین بررسی صورت گرفته ۷۶ نفر آنان صلاحیت حضور در این عرصه را دارند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه مرکز حوزه انتخابیه سبزوار افزود:‌ همچنین تاکنون ۲ نفر از داوطلبان از سایر حوزه‌های انتخابیه درخواست تغییر حوزه انتخابیه به شهرستان سبزوار را داده‌اند که فرایند قانونی آن در دست اقدام است که بر این اساس و با تغییر حوزه این افراد،‌ شمار داوطلبان این حوزه انتخابیه به ۷۸ نفر خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد:‌ با توجه به اینکه این حوزه انتخابیه شامل ۶ شهرستان سبزوار،‌ جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد، دارای ۲ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است، به ازای هر کرسی نمایندگی ۳۹ نفر با هم رقابت خواهند کرد.

ابراهیمی کردیانی گفت: از مجموع ثبت‌نام شدگان در این حوزه انتخابیه، ۲۰ نفر با عدم‌ تایید صلاحیت مواجه شدند، صلاحیت ۱۱ نفر نیز احراز نشد، ۱۱ نفر هم قبل از نهایی شدن بررسی صلاحیت‌ها و اعلام اسامی به هیات نظارت از ادامه حضور در این عرصه انصراف دادند و سه نفر هم فاقد شرایط لازم برای ثبت نام بودند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.