انتخابات

طبق گزارش تلویزیون دولتی روسیه، نیروهای دریایی چین، ایران و روسیه رزمایش مشترکی را در خلیج عمان آغاز کردند.

رزمایش دریایی مشترک چین، ایران و روسیه/ دلیل اهمیت منطقه خلیج فارس چیست؟

مقامات چین، ایران و روسیه، در روز سه شنبه مانور دریایی مشترکی در حوزه خلیج عمان آغاز کردند. فیلم این مانور در تلویزیون رسمی چین پخش شد و همچنین نیروی دریایی روسیه تصاویری را منتشر کردند که لحظه رزمایش را نمایش می‌داد.

چین به این رزمایش، ناوشکن اورمچی به همراه موشک هدایت کننده و ناوچه موشک هدایت شونده لینئی را اعزام کرده بود. نیروهای روسیه نیز توسط ناو واریاگ، هدایت می‌شدند.

از جمله ناظران این رزمایش هم می‌توان به آذربایجان، قزاقستان، عمان، پاکستان و آفریقای جنوبی جزو ناظران این رزمایش بودند.

در این رزمایش، بیش از ۲۰ ناوگان دریایی، کشتی‌های پشتیبان و قایق‌های جنگی ۳ کشور و همچنین بالگردهای نیروی دریایی حضور داشتند.

مصطفی تاج‌الدینی، سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی، در یک گزارش تلویزیونی ایران اعلام کرد: این رزمایش در ۱۷ هزار کیلومتر مربع آب انجام شد. این مانور، چهارمین رزمایش با حضور ۳ کشور ذکر شده بود که با هدف بهبود روابط تجاری و افزایش توان مقابله با حملات دریایی و تروریسم صورت پذیرفت.

در خلیج عمان از سال ۲۰۱۹، حملات متعددی رخ داده است که  در همین راستا کشتی‌هایی را پس از لغو توافق هسته‌ای این کشور با قدرت‌های جهانی، توقیف کرده است.

با توجه به اینکه یک پنجم کل مبادلات نفتی از طریق تنگه هرمز، دهانه باریک خلیج فارس، می‌گذرد، قدرت کشورهای در این منطقه قابل توجه است.

منبع: یورونیوز

ترجمه: تکتم شریفی نژاد _ خبرنگار تحریریه جوان قدس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.