وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا امروز(جمعه) هشدار داد که توانمندی‌های روسیه در زمینه تسلیحات هسته‌ای و غیرهسته‌ای “تهدیدی” برای ایالات متحده است و نگرانی‌های مستقیمی برای رهبری نظامی ایالات متحده ایجاد می‌کند.

پنتاگون: توانمندی‌ هسته‌ای روسیه تهدیدی برای ایالات متحده است

به گزارش قدس آنلاین، وبگاه آرتی عربی نوشت: «ژنرال گریگوری گویو، رئیس فرماندهی شمال و فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی (NORAD) در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا خاطرنشان کرد که وجود سیستم‌های پیشرفته هسته‌ای و غیرهسته‌ای در میان رقبای آمریکایی باعث ضربه زدن به زیرساخت‌های غیرنظامی و نظامی آمریکای شمالی خواهد شد».

به گفته وی، چین در حال تلاش برای «توسعه توانایی‌های خود» در زمینه سلاح‌های هسته‌ای است و همچنین در حال توسعه «زیردریایی‌ها، موشک‌ها و سلاح‌های مافوق صوت مدرن» است که امنیت ایالات متحده را «چالش بزرگی» می‌سازد.

ژنرال گفت: «در حالی که چین به سرعت در حال گسترش توانایی های خود است، روسیه امروز تهدیدی برای میهن به شمار می‌رود و نگرانی فوری دارد».

گیوت تاکید کرد که روسیه دارای بزرگترین ذخایر تسلیحات هسته‌ای استراتژیک و غیر استراتژیک در جهان است و همچنین توانایی حمله به آمریکای شمالی را با سلاح‌های هوایی و دریایی بسیار دقیق متعارف دارد.

ژنرال خاطرنشان کرد که روسیه سرمایه گذاری‌های قابل توجهی در توسعه “سیستم هایی که قادر به تهدید ایالات متحده هستند” انجام داده است.

ژنرال گایوت در ادامه به زیردریایی‌های روسی حامل موشک‌های کروز، موشک‌های مافوق صوت و موشک‌های بالستیک قاره‌پیما اشاره کرد و گفت روسیه در زمینه سایبری و تسلیحات زیر آب نیز توانمندی‌های زیادی دارد و همچنین در حال کار بر روی توسعه «اژدر هسته‌ای و موشک کروز هسته‌ای» است.

پیش از این روزنامه آمریکایی «ریبلیون» گزارش داده بود که یک اژدر هسته‌ای از اژدرهای «پوزیدون» روسیه می‌تواند چندین ایالت آمریکا مانند نیویورک، نیوجرسی و غیره را نابود کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.