۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰
کد خبر: 982035

پس از انتقادهایی که درباره سریال‌ها، سال گذشته به صداوسیما وارد شد، امسال در بهار ۱۴۰۳ قرار است مسئولین با دست پر برگردند و کنداکتور این روز های صداوسیما از هر زمان دیگری شلوغ تر است.

دست پر صدای سیما برای بهار و تابستان ۱۴۰۳

در بهار ۱۴۰۳ سریال‌های جدید تلویزیون در حال تولید و برخی از آنها آماده پخش‌اند، از جمله آن می‌توان به فصل جدید «آقای قاضی»، «بدل» طنز جدید علی مشهدی و برخی سریال‌های دیگر اشاره کرد. البته در عین حال مهدی نقویان، رئیس مرکز سیمافیلم از ساخت فصل جدید «گاندو» و فصل هفتم «پایتخت» نیز خبر داد که اگر به نتیجه قطعی برسند، تولید آنها آغاز می‌شود.

آقای قاضی/ سجاد مهرگان

در فصل دوم این مجموعه، آقای قاضی به پرونده‌هایی پیچیده‌تر، با موضوعاتی مختلف خواهد پرداخت.

در فصل اول مجموعه «آقای قاضی» با استفاده از ساختار داستانی برای آموزش مسائل حقوقی، با ساختاری اپیزودیک در فضای دادگاه، پرونده‌های مختلف قضایی به شکلی عمومی نشان داده می‌شد و در هر قسمت از این مجموعه با نمایش دو اپیزود بعد از بیان مطالبات فرد یا گروه شاکی و متشاکی که وارد دادگاه می‌شدند و صدور حکم قاضی، یک آموزش حقوقی به مخاطبان داده می‌شد. سرقت، ضرب و شتم، فروش به غیر، خیانت در امانت، آزار کلامی، مزاحمت تلفنی و تهدید، مخدوش کردن پلاک ماشین از جمله موضوعات مطرح شده در فصل اول این مجموعه بود.

در فصل دوم «بهزاد خلج» که همچنان نقش آقای قاضی را ایفا می‌کند وارد یک شعبه جدید به نام شعبه ۱۲۱ می‌شود و با داستان هایی متفاوت به جنبه‌های دیگری از آموزه‌های حقوقی می‌پردازد.

این فصل مجموعه «آقای قاضی» با عنوان «آقای قاضی؛ شعبه ۱۲۱» از اردیبشهت ماه میزبان مخاطبان شبکه دو سیما خواهد بود.

بدل/ علی مسعودی

سریال «بدل» به کارگردانی علی مشهدی که قرار بود در کنداکتور ایام نوروز باشد و به هر دلیلی این اتفاق نیفتاد، قرار است بعد از «هفت سر اژدها» سر از شبکه سه درآورد. کارگردان این سریال در تازه‌ترین اظهارات خود اعلام کرده است که «بدل» در مراحل پایانی تدوین و صداگذاری است و بعد از «هفت سر اژدها» به روی آنتن شبکه سه سیما خواهد رفت.

علی مسعودی معروف به علی مشهدی همچون کارهای دیگر خودش «بدل» را هم به نگارش درآورده و در ۲۶ قسمت آماده پخش خواهد شد. او که بازیگر و نویسنده مجموعه‌های طنز است در چند سال اخیر بیشتر خودش کارگردان آثار و نوشته‌هایش بوده است. او در این سریال‌ هم به ایفای نقش پرداخته است.

ناریا/ جواد افشار

یک داستان عاشقانه با تم پلیسی پیوست خورده و نتیجه آن ناریا است. جواد افشار که تجربه‌های موفقی در زمینه سریال‌سازی دارد، در جدیدترین فعالیتش مجموعه‌ای به نام«ناریا» را دردست تولید دارد؛ مجموعه‌ای از معاونت برون‌مرزی سازمان صداوسیما که هم تم پلیسی دارد و هم عاشقانه.

فیلمنامه سریال ناریا به نویسندگی حمید رسول‌پور و سمیه تاجیک در ۵۰ قسمت به نگارش درآمده است. جواد افشار، کارگردان سریال هم بیش از یک سال روی این فیلمنامه بازنویسی و پرداخت نهایی را انجام داده است. ناریا جزو آثاری است که از حضور چهره‌های به نام کنار بازیگران تازه‌کار بهره برده است.

مهیار عیار/ سیدجمال سیدحاتمی

داستان سریال «مهیار عیار» ماجرای راهزنی است که براساس یک اتفاق، مسیر زندگی‌اش تغییر می‌کند و هر بار درگیر داستانی می‌شود. به‌تعبیری داستان سریال شامل اتفاقاتی است که در دوران صفویه در شهر اصفهان می‌گذرد و مهیار با بازی کامران تفتی آنها را حل می‌کند.

مهیار عیار به کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی و تهیه‌کنندگی بهروز مفید در حال تولید برای پخش از شبکه دو است. داستان در دوران صفویه می‌گذرد و از این نظر مخاطبان با بخشی از تمدن این دوره از تاریخ هم بیشتر آشنا خواهند شد. این سریال در۳۰ قسمت تولید می‌شود.

چرخ گردون/ جواد مزدآبادی

مجموعه «چرخ‌ گردون» طنز ۹۰ شبی است که به سفارش مرکز سیمرغ معاونت سیما تولید شد و به شبکه دو سیما رسید. مجموعه‌ای به کارگردانی جواد مزدآبادی و تهیه‌کنندگی سعید مرادی که داستان دو رقیب کاری با بازی علیرضا خمسه و حمید لولایی را روایت می‌کرد. این سریال به گفته تهیه‌کننده‌اش قرار است فصل دومی داشته باشد و بازیگران نقش‌های اصلی همچنان در سریال حضور خواهند داشت.

مادر سوجان/ حسین تبریزی

سریال تلویزیونی «مادر سوجان» قصه چند نسل را روایت می‌کند؛ نسل‌هایی که در خطه گیلان روزگار می‌گذرانند. البته این قصه به فضاهای دیگری همچون تهران قدیم پا می‌گذارد. آنچنان که در خبرها آمده است این سریال روایتگر زندگی در سال‌های ۱۳۱۰ تا ۱۳۵۷ است و با محوریت شخصیت مقاوم زن ایرانی و اهمیت نهاد خانواده ساخته می‌شود. قصه بیشتر بر پایه زندگی سوجان، دختری گیلانی است که در همین دوران بخش‌های مهمی از تاریخ معاصر ایران و گیلان هم روایت می‌شود.

غریبه/ سروش محمدزاده

سروش محمدزاده پیش از این چند سریال ساخته است که آخرین آنها مجموعه «سوران» بود که در حال و هوای تاریخ معاصر ساخته شد و به یکی از قهرمانان کرد کشور می‌پرداخت. او همچنین کارگردانی مجموعه‌های «نوار زرد» و «همبازی» در تلویزیون و «سیاوش» در شبکه نمایش خانگی را بر عهده داشته است. داستان این سریال درباره مصطفی نخبه داروسازی است که در آستانه ازدواج ناگهان براساس شواهدی احساس می‌کند همسر مرحومش که سه سال پیش در دریا غرق شده، زنده است. مصطفی در جست‌وجوی این راز با داستان‌های تو در تویی مواجه می‌شود.

طوبی/ سعید سلطانی

سعید سلطانی یکی از کارگردانان پرکار تلویزیون در دهه ۷۰، ۸۰ و ۹۰ که بیشتر با سریال‌های «پس از باران» و اثر چند فصلی «ستایش» شناخته می‌شود، کارگردانی را بر عهده دارد. طبق خبرها او این سریال را در شهرک غزالی جلوی دوربین برده است. از بازیگران سریال فعلاً نام داریوش ارجمند، امین زندگانی، هومن برق‌نورد و فریبا متخصص شنیده شده است. سیدحامد حسینی هم در مقام تهیه‌کننده این سریال حضور دارد. مضمون این سریال با پیاده‌روی اربعین پیوند خورده است.

هشت‌پا/ احمد معظمی

احمد معظمی به‌تازگی اعلام کرد که تصویربرداری سریال «هشت پا» که در سکوت خبری اتفاق افتاد به پایان رسیده است. مدتی پیش سردار سعید منتظرالمهدی، سخنگو و معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس از پشت صحنه این مجموعه دیدن کرد و در سخنانی اهمیت ساخت فیلم‌های پلیسی و تأثیر آن در بالا رفتن آگاهی خانواده‌ها در خصوص برخی موضوعات که جوانان و فرزندان آنها را تهدید می‌کند (اشاره به مواد مخدر، اعتیاد و برخورد پلیس با سوداگران مرگ) پرداخت و به فیلم‌سازان با توجه به نیازهای جامعه و استقبال بسیار زیاد مردم از ژانرهای پلیسی، در خصوص ساخت فیلم‌های هنری فاخر تاکید کرد.

رویان/ داود بیدل

سریال با محوریت پژوهشگاه رویان به دستاوردهای علمی در این پژوهشگاه می‌پردازد. در خبرها آمده است که مریم مومن، حمیرا ریاضی، نیلوفر کوخانی، جواد قامتی، رویا جاویدنیا و... از جمله بازیگرانی هستند که در این سریال نقش‌آفرینی خواهند کرد. خط اصلی قصه سریال درباره دکتر سبحان ایمانی است که گروهی از متخصصان شاغل در رویان را در قالب یک کارگروه به‌کار می‌گیرد و زندگی شخصی هر یک از افراد گروه، داستان‌های پرکششی دارد. در واقع رویان با موضوع پیشرفت‌های پزشکی ساخته می‌شود.

رخنه/ علی غفاری

داستان این سریال به اقتدار موشکی ایران برمی‌گردد که بازیگران مختلفی در آن به ایفای نقش می‌پردازند و مهدی شفیعی، تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارد. امیرحسین صدیق، خسرو شهراز، نادر فلاح، سپیده خداوردی، مریم کاویانی رامتین خداپناهی، علیرام نورایی، از جمله بازیگرانی‌اند که در این سریال به ایفای نقش پرداخته‌اند. علی غفاری پیش از این فیلم و سریال‌های مختلفی را به تولید رسانده که «بچه‌مهندس» از جمله آنها است.

جان برادر/ پرویز شیخ طادی

این سریال با موضوع شکل‌گیری گردان زرهی ۷۷ خراسان ساخته می‌شود و آن را پرویز شیخ‌طادی جلوی دوربین برده است. خبرهای زیادی درباره این سریال وجود ندارد اما پیگیری‌های رسانه‌ها نشان می‌دهد ایرج محمدی این سریال را تهیه‌ می‌کند و نزدیک به چهار ماه است جلوی دوربین رفته است.

تصویربرداری این سریال تا خردادماه امسال به طول خواهد انجامید. از آرش مجیدی به عنوان بازیگر نقش اول در این سریال ۲۶ قسمتی یاد می‌شود.

نیایش احمدی _ خبرنگار تحریریه جوان قدس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.