۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۷
کد خبر: 988498

امام رضایی‌ها، زائران و مجاوران رضوی در اجتماع عزاداری «شهید جمهور» در خیابان امام رضا(ع) فریاد مرگ برآمریکا و مرگ بر اسرائیل سردادند.

مشهدی‌ها در سوگ «شهید جمهور»

امام رضایی‌ها، زائران و مجاوران رضوی در اجتماع عزاداری «شهید جمهور» در خیابان امام رضا(ع) فریاد مرگ برآمریکا و مرگ بر اسرائیل سردادند.

خیابان امام رضا مشهد مملو از جمعیت برای عزادارای خادم الرضا(ع) شد، مرد و زن دست بر سر گذاشتند و فریاد زدند: «عزا عزاست امروز، روز عزاست امروز، امام هشتم ما، صاحب عزاست امروز».

مرد نابینا آهسته آهسته در مسیر خیابان امام رضا پیش می رود، زنی کالسکه دلبندش در دست، مردی فرزندش بردوش، مادربزرگی روی ویلچر، دخترانی در یک گروه دوستانه و پسرانی چفیه برشانه های ستبرشان، همه آمده بودند تا تسکین دل هم باشند.

مراسم با سلام به ثامن الحجج (ع) و به نیت شهدای خدمت آغاز شد و اجتماع هزاران نفری میدان بسیج فریاد «یا حیدر، یا حیدر» سر دادند.

 مجری برنامه که روبروی جمع عزادار و سیاهپوش ایستاده است، خطاب به آنها می گوید: «اگر وزیر خارجه و ارواح شهدا حضور داشتند؟ چه شعاری می دادیم؟» و ادامه می‌دهد:«رهبرمان گفتند، مساله اصلی ما غزه است» پس« قربت الی الله» در محضر امام هشتم، علی ابن موسی الرضا (ع)، مشت ها را گره کرده و سنگ به شیطان بزرگ بزنیم؛ جمعیت عزادار نیز در پاسخ به او یکپارچه و باقدرت فریاد «مرگ برآمریکا» سر می‌دهند.

مداح می‌گوید: «از ابتدای انقلاب، شهید زیاد داده ایم و دولتی که اول و آخر آن شهادت باشد، به دست مهدی فاطمه(س) می‌رسد؛ امید که در لشکر مهدی صاحب الزمان پا به رکاب باشیم  و به نیت همراهی با شهدا عزاداران یکپارچه «یا اباعبدالله» را صدا می‌زنند تا قدری درد قلبهای غمدیده شان آرام بگیرد.

امروز در خیابان امام رضا، یک ایران جمعیت بود، امروز شهر امام رضا سوگوار و سیاهپوش خادم الرضا بود، امروز زائر و مجاور در کنار هم ایستاده و می‌گیرند، امروز روز پردرد مشهدی ها بود.

جوانان، روحانیون، زنان، مردان، مادران کودک در آغوش و سالمندان عصا دردست هم آمده بودند برای عرض تسلیت به ساحت ملت ایران تا این غم را در کنار هم التیام دهند و تاب بیاورند.

مردم همیشه ایستاده در صحنه

امروز این مردم آمدند تا بگویند خیالتان جمع این مردم پای انقلابشان هستند و همه به نیت رمی جمرات با خشاب پر، محکم و کوبنده فریاد مرگ براسرائیل سردادند.

مراسم که به اوج خود می‌رسد، چشم ها اشکبار، دستها روی سر، شانه ها لرزان، غوغایی در میان جمعیت میدان بسیج برپا می‌شود.

مداح در پایان مراسم می‌گوید: رییس جمهور ها در تمام دنیا پشت میز می‌نشستند! ای سید محرومان تو در نقطه صفر مرزی چه می کردی؟ و بعد پاسخ می دهد: «آی مردم، پاتوق و محل کار شهدا کربلاست.» او با صدای رسا، برای اسرائیلی ها رجزخوانی می‌کند که « إِنَّ أَوْهَنَ الْبُیُوتِ، دیگه کافیه سکوت»، « إِنَّ أَوْهَنَ الْبُیُوتِ ، پرچم تو در حال سقوط» و مردم بغض در گلو دستها را بالا می برند و فریاد «یاحیدر» سر می‌دهند.

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم

موجیم که آسودگی ما عدم ماست

شهید رئیسی با خون خودش نابودی اسرائیل را رقم زد

در ادامه این مراسم حجت الاسلام پناهیان در سخنرانی خود، تفسیر جدیدی از سیاستمداری را مبتنی بر زندگی رئیسی تعریف و آن را سند احیا شده انقلابی توسط رییسی و شهدای همراه او معرفی می‌کند.

او تاکید می‌کند: این شهدا تفسیر جدیدی از سیاست ورزی در داخل و خارج را به نمایش گذاشتند؛ او می‌گوید این مردم در تشییع سیاست ورز انقلابی شان به صهیونیست ها خواهند گفت، که رییس جمهور با خون خودش نابودی شما را، امضا خواهد کرد و نیروی مقاومت آنقدر قدرت گرفته که راحتتر از گذشته نابودی اسرائیل را رقم خواهد زد.

در پایان مراسم عزاداری رییس جمهور شهید و همراهانش جمعیت عزادار به سمت حرم مطهر رضوی حرکت کردند و برای ابراز تسلیت به پیشگاه ثامن الحجج به حرم مشرف شدند و زمزمه کردند:

«ای صفای قلب زارم هرچه دارم از تو دارم، تا قیامت ای رضاجان سر ز کویت بر ندارم»

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.