هنرمندان خوش ذوق مشهد و خراسان رضوی در سوگ شهید جمهور، آیت الله سید ابراهیم رییسی و یاران شهیدش گرد هم آمدند و در هم‌آفرینی با خلق ۱۰۰ روایت، آثار هنری و خاطره‌های خود را از شهدای خدمت ارائه کردند.

۱۰۰ روایت از شهدای خدمت در هم‌آفرینی هنرمندان مشهدی

به گزارش قدس خراسان، مجید عسگری اظهار کرد: شهادت خادم الرضا، آیت الله سید ابراهیم رییسی، ضایعه‌ای دردناک بود، اتفاقی که هرچند تلخ و ناگوار بود اما باعث شد که فعالان فرهنگی و هنری این شهر برای نشان دادن خدمات این شهید دست به کار شوند و منش و اخلاق و تلاش‌هایی که ربیس جمهورمان برای ملت کشید را به آثار هنری تبدیل کنند.

مسوول حوزه هنری خراسان رضوی افزود: از همان روزهای نخست شهادت آیت‌الله رییسی و همراهان‌شان در سانحه هوایی "ورزقان" ستادی در حوزه هنری خراسان رضوی و تعدادی از تشکل‌ها و مجموعه‌های هنری استان شکل گرفت تا هنرمندان در عرصه‌های مختلف گرد هم آیند.

وی بیان کرد: فعالان فرهنگی و هنری مشهدی در این ستاد با گفتگوهایی که با هم داشتند، توانستند آثار هنری مختلفی در زمینه گرافیک، پوستر، نقاشی، سرود، نمایش، شعر خلق کنند تا با هنر اندیشه‌ها، ارادت‌ها، اشک‌ها و عرض ارادت‌های این مردم قدرشناس نسبت به شهدای خدمت را به نمایش گذارند و ماندگار نمایند.

عسگری گفت: آنچه ما از شهدای و بزرگان انقلاب اسلامی و از شهدای دفاع مقدس به یاد داریم، از دل آثاری است که نسل امروز از هنرمندان این دوره بازخوانی می کند و می بیند، اگر ما شعر "راه رجا بسته نیست گرچه رجایی برفت" را در ذهن داریم، به خاطر سرود خوب آقای گلریز است، لذا حوزه هنری تلاش کرد فضایی را فراهم کند تا هنرمندان با خلق آثار هنری، قاب های ماندگاری از این روزها را ساخته و در حافظه تاریخ به ثبت برسانند.

مسوول حوزه هنری خراسان رضوی افزود: در هم‌آفرینی اهالی فرهنگ و هنر مشهد برای شهید جمهور و همراهان شهیدش، ۱۰۰ اثر هنری کوچک و متوسط شامل خاطره گویی، شعرخوانی، آثار گرافیکی و تجسمی، عکس نوشت، آثار آوایی و سرود، نماهنگ و نمایش تولید شد که در فضای عمومی بازخوردهای خوبی داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.