در آستانه ورود جنگ غزه به نهمین ماه، رهبر معظم انقلاب اسلامی، در نامه‌ای، دانشجویان معترض و باوجدان حامی فلسطین و غزه در دانشگاه‌های آمریکا را خطاب قرار داده و نسبت به درستی مسیر انتخابی‌ آن‌ها تأکید کردند.

جوانه مقاومت اسلامی در دل دنیای غرب

به گزارش قدس آنلاین، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این خطابه، ضمن ابراز همدلی و همبستگی با اعتراضات ضدصهیونیستی، آن‌ها را بخشی از جبهه مقاومت دانسته و بر تغییر وضعیت و سرنوشت منطقه حساس غرب آسیا تأکید کردند.

اقدام اخیر، بازتاب‌ وسیعی در محافل بین‌الملل داشته و کاربران شبکه‌های اجتماعی انگلیسی و عربی زبان نیز به آن واکنش گسترده نشان داده‌اند. به همین منظور ما هم در روزنامه قدس به سراغ برخی از چهره های دانشجویی غیر ایرانی رفته و نظر آن‌ها را درباره اهمیت نامه رهبر معظم انقلاب جویا شده‌ایم که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید. 

مصداق جهاد تبیین «مارز پرادو» دانشجوی آمریکای شمالی 
مقیم ایران: نامه امام خامنه‌ای تنها مربوط به جوانان آمریکایی نبود، بلکه به چند زبان مطرح جهان ترجمه و بازنشر شده است. اما نکته‌ اصلی که باید در رابطه با این پیام تاریخی گفته شود، توجه ویژه ایشان به جوانان آمریکایی است؛ به‌طوری‌که در این نامه به‌صورت پدرانه مطالبی را خطاب به آن‌ها گفته‌اند، همچنین قدردانی ایشان از جوانان یک کشور غربی دارای اهمیت بسیار است.
درباره تحولات دانشگاه‌ها در ایالات متحده که در ماه‌های اخیر اوج گرفته، پیش از هر چیز باید توجه داشت جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین بیش از ۳۰ سال در آمریکا سابقه دارد. حتی از حدود هشت ماه پیش یعنی پیش از هفت اکتبر ( عملیات طوفان الاقصی) این جنبش اعلامیه‌ای در راستای حمایت از مردم غزه و آزادی فلسطین منتشر کرد. در متن نامه امام خامنه‌ای به دانشجویان هم دیدیم ایشان به‌خاطر حمایت‌های این انجمن (دانشجویان برای عدالت در فلسطین) تبریک گفتند؛ چراکه تمام افرادی که در آن حضور دارند، خود را عضوی از جبهه مقاومت می‌دانند و حتی در بیانیه هشتم اکتبر خود بر این مسئله تأکید کردند. خواسته دانشجویان جلوگیری از سرمایه‌گذاری دولت آمریکا در ماشین نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه و رفح است و با ذهن آزاد در برابر جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین ایستاده‌اند. کاری که این جنبش درباره کشورهای طرفدار رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد، مصداق بارز جهاد تبیین در آمریکاست. همان اصلی که امام خامنه‌ای بارها طی سال‌های اخیر در سخنرانی‌هایشان بر آن تأکید فرمودند. دانشجویان آمریکایی طی هشت ماه اخیر در خط مقدم مبارزه ایدئولوژیک با اسرائیل هستند و این تکلیفی است که آن‌ها نه با سلاح، بلکه به شکل دیگر در برابر رژیم صهیونیستی و قدرت‌های استعمارگر و دیکتاتور ایستاده‌اند.

در نهایت اینکه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تیزبینی و آگاهی از جامعه آمریکایی چشم‌انداز روشنی را برای دانشجویان و جوانان ترسیم کردند. از سویی در جهان معمولاً  ارسال نامه در دو حالت گیرنده و فرستنده صورت می‌گیرد و این نامه از سوی رهبرمسلمانان جهان برای دانشجویان یک کشور غیراسلامی نوشته شده که نشانه تواضع امام در جهان است و این برای ما یک رویکرد بزرگ و مهم است که در غرب شکل گرفته است.

جوانه مقاومت اسلامی در دل دنیای غرب احمدالجنید، رئیس اتحادیه دانشجویان یمن 
در ایران: با توجه به محتوای نامه‌ای که امام خامنه‌ای خطاب به جوانان آمریکایی ارسال فرمودند، باید ابتدا به مسئله مهمی که ایشان در این پیام اشاره داشته‌اند توجه کنیم. موضوعی که ایشان با صراحت کامل فرمودند، این بود که تأکید کردند دانشجویان آمریکایی بخشی از مقاومت و تاریخی که هم اکنون در حال رقم خوردن است، هستند. پس در وحله نخست نامه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این برهه از زمان نشانه‌ای بر بیداری وجدان جوانان در جامعه غرب است؛ یعنی اینکه از دل جهان غربی که طی ۸۰ سال اخیر از هر نوع جنایت و نسل‌کشی که رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی انجام داده حمایت کرده، جوانانی رشد یافته‌اند که به‌درستی مسیر حق را یافته‌اند و آماده‌اند برای رسیدن به اهداف و آرمان‌های آزادی و حقوق بشری در بین مردم جهان به‌ویژه در غزه و رفح  تا پای دستگیری و یا اخراج از دانشگاه هم بایستند. این در حالی است که کشورهای غربی همواره تبلیغات گسترده‌ای ضد جهان اسلام انجام داده‌اند که منجر شده جامعه غرب از موضوعات انسانی فاصله بگیرد و حتی در سال‌های اخیر مظلومیت مردم فلسطین را فراموش کنند، اما با شکل‌گیری طوفان‌الاقصی در سرزمین‌های اشغالی نه تنها جوانه مقاومت اسلامی در فلسطین شکوفا شد، بلکه طوفانی انسانی در میان جوانان و مردم کشورهای غربی و ایالات متحده آمریکا شکل داد. 

نظریه رسمی مقابله با استعمار و استکبار
نورس حمید، عضو انجمن اتحادیه دانشجویان فلسطینی: نامه امام خامنه‌ای به جوانان آمریکایی پیام و معانی زیادی دارد. واقعیت این است که امروز دانشجویان و جوانان آمریکایی در کشورهای خود غریب و تنها مانده‌اند، به‌طوری‌که حکومت‌های آن‌ها اجازه برگزاری تجمعات حقوق بشری و یا حمایت از کودکان بی‌گناه غزه و رفح را نمی‌دهند. حتی این جوانان که به‌عنوان سرمایه در کشور خود تلقی می‌شوند، به‌خاطر سیاست‌های حمایتی واشنگتن از تل‌آویو بازداشت و از دانشگاه اخراج می‌شوند. یعنی دولت آمریکا در دفاع از صهیونیست‌ها، همانند رژیم آپارتاید عمل می‌کند و اقدام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از باب آگاهی بخشی در این زمینه، مهم است .
از سوی دیگر نامه امام خامنه‌ای بیانیه رسمی است که جمهوری اسلامی ایران در حمایت از جوانان آرمان‌خواه در غرب صادر می‌کند و آن‌ها را برای ادامه راه مبارزه در برابر استعمار تشویق و حمایت می‌کند تا بتوانند به اهداف  خود دست یابند. پیامی که رهبری معظم در آن فرمودند شما در سمت درست تاریخ ایستاده‌اید، نشان‌دهنده این است که دانشجویان آمریکایی امروز در کشورشان تنها نیستند. این پیام انگیزه‌بخش است، همان‌طور که امام خامنه‌ای زمانی برای جوانان و مردم در کشورهای یمن، فلسطین، عراق، افغانستان، پاکستان، لبنان و... پیام ارسال کرده و موجبات تقویت روحیه مبارزاتی آن‌ها می‌شوند. 

حرف‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی حکیمانه، پدرانه و دلسوزانه است و همواره به‌عنوان چراغ روشن در مسیر جوانان محور مقاومت و کشورهای غربی قرار می‌گیرد. اما وظیفه‌ای از سوی کشورهای اسلامی در برابر این پیام الهی وجود دارد که رسانه‌ها باید به‌عنوان بازوی محور مقاومت نقش تبلیغاتی گسترده‌ای را به این منظور ایفا کنند و به‌صورت مجازی در تمامی رسانه‌های مختلف جهان این پیام را بازنشر دهند. 

تغییر خط مقدم از غزه به نیویورک
محمد ابراهیم صابری، دانشجوی پاکستانی: رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر پیام‌های زیادی را خطاب به جوانان کشورهای اروپایی و آمریکایی ارسال کرده‌اند که این نشان از درایت و دوراندیشی ایشان است. نامه‌های ارسال شده که بخشی از جامعه غرب را هدف قرار می‌دهد، هنگام انتشار به زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی و حتی عربی بازتاب زیادی در غرب داشت و مقامات این دول را مجبور به واکنش کرد. نامه روز پنجشنبه نیز در قالب تبلیغ تعالیم و شعائر اسلامی بود. ایشان به‌ویژه در بخشی جوانان غرب را به خواندن مباحث و نکات مهم دین و آشنایی با دین اسلام به‌خصوص خواندن قرآن دعوت کردند و تأکید داشتند اسلام دین صلح و آرامش است و آنچه رسانه‌های غربی درباره مباحث اسلامی در قرن‌های اخیر  تبلیغ کرده‌اند خلاف آنچه است که در دین اسلام وجود دارد. ایشان در این پیام جوانان آمریکایی را بخشی از جبهه مقاومت خوانده‌اند و این به معنای ایستادگی آن‌ها در برابر جبهه استعمار و دیکتاتور در غرب است. انتشار این پیام و دریافت آن در غرب یعنی امروز خط مقدم مبارزه با استکبار از غزه و رفح به خیابان‌های نیویورک و واشنگتن منتهی شده و نشأت گرفته از پیام انقلاب اسلامی ایران در طول ۴۰ سال گذشته در جهان است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.