عنابستانی: در مجلس یازدهم در دو سال اخیر مسئله کاهش ۵ درصد از مالیات بر تولید مطرح شد و در قانون بودجه نیز مصوب شد. باید این موضوع به یک قانون دائمی تبدیل شود چرا که کاهش مالیات تولید و افزایش جذابیت آن موجب کمک به هدایت سرمایه به سمت تولید خواهد شد.

اهمیت بررسی و تصویب سریع لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم در مجلس دوازدهم

دولت سیزدهم در زمینه کاهش بار مالیاتی تولید در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم به جمع بندی رسیده بود که این اقدام راهبردی در اصلاح قوانین مالیاتی کشور منجر به افزایش سرمایه گذاری، اشتغال زایی و رشد اقتصادی خواهد شد. هدف این لایحه جدید دولت ایجاد فضای رقابتی تر برای تولیدکنندگان است که به آنها امکان می دهد به طور مؤثرتری در بازارهای داخلی و بین المللی رقابت کنند.

یکی از جنبه های مهم اصلاحیه پیشنهادی، ارائه مشوق های مالیاتی برای سرمایه گذاری در بخش تولید است. دولت معتقد است که ارائه مشوق های مالیاتی برای سرمایه گذاری در تولید، مشاغل را تشویق می کند تا فعالیت های خود را گسترش دهند و در فناوری ها، تجهیزات و فرآیندهای جدید سرمایه گذاری کنند. این به نوبه خود منجر به افزایش بهره وری، کارایی و رقابت در بخش تولید خواهد شد. لایحه پیشنهادی دولت برای اصلاح موادی از قانون مالیات های مستقیم گامی حیاتی در جهت ایجاد فضای مساعدتر برای تولید و سرمایه گذاری در ایران است. دولت با کاهش مالیات بر تولید، ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاری و ساده‌سازی نظام مالیاتی، به دنبال تحریک رشد اقتصادی، ایجاد اشتغال و حمایت از توسعه صنایع کلیدی در کشور است.

در خاتمه، با توجه به روی کار آمدن مجلس جدید و همچنین نیاز جدی به اصلاح قوانین مالیاتی به سمت حمایت بیشتر از فضای مولد اقتصاد و همچنین اخذ مالیات از فعالیت‌های غیرمولد و اصلاح معافیت‌های مالیاتی به سمت معافیت‌های مالیاتی خاص، باید در زمینه لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم با توجه به همراستایی آن با تحقق شعار سال در بسترسازی حمایتی از مشارکت مردم در جهش تولید، به سرعت در مجلس دوازدهم مورد بررسی قرار گیرد.

مصوبه کاهش ۵ درصدی مالیات تولید در بودجه باید به یک قانون دائمی تبدیل شود

در همین رابطه نیز علی اصغر عنابستانی، نماینده  سابق مجلس شورای اسلامی در مورد کاهش مالیات بر تولید، گفت: یکی از مهم ترین اقداماتی که باید در راستا اصلاح نظام مالیاتی انجام پذیرد، حمایت از تولید د ر قالب کاهش مالیات تولید است و در مجلس یازدهم نیز در دو مرحله در دو سال اخیر مسئله کاهش ۵ درصد از مالیات بر تولید مطرح شد و در قانون بودجه نیز مصوب شد. باید این موضوع به یک قانون دائمی تبدیل شود چرا که کاهش مالیات تولید و افزایش جذابیت آن موجب کمک به هدایت سرمایه به سمت تولید خواهد شد.

وی در ادامه اظهار کرد: باید اخذ مالیات را از اخذ مالیات از بخش های مولد به سمت اخذ مالیات از سوداگران و همچنین فعالیت های غیرمولد و غیر مرتبط با فضای تولید کشور ببریم و به این ترتیب سرمایه گذاری مولد را تقویت کنیم و در این راستا اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به این سمت و در جهت کاهش مالیات تولید، یکی از ضرورت‌های اصلی کشور است.

عنابستانی خاطر نشان کرد: نظامی در ساختار اجتماعی موفق است که سرمایه را به سمت تولید ببرد و درستش هم این است و  دولت و مجلس دارند در تلاش هستند که زیرساخت ها و ضوابطش را فراهم کنند و در همین رابطه لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم کمک کننده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.