رییس ستاد برگزاری مراسم سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) شهرداری تهران، از برپایی ۱۰۰ موکب اجتماعی و فرهنگی به مناسبت سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام (ره) خبر داد.

شهرداری تهران اعلام کرد: برپایی ۱۰۰ موکب اجتماعی و فرهنگی در سالگرد ارتحال امام (ره)

به گزارش قدس آنلاین محمدامین توکلی‌زاده روز یکشنبه اظهار کرد: در حوزه فرهنگی و اجتماعی رویکرد و گفتمان شهرداری در مراسم امسال، رویکرد امام قدس است؛ بنابراین با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران حج تمتع، در مراسم سالگرد امام (ره) پویش امام قدس و امام، وعده‌های صادق تشکیل شده و شعارهای مختلفی مد نظر قرار گرفته است.

وی با اشاره به راه‌اندازی سه پردیس فرهنگی در حرم مطهر امام خمینی (ره) افزود: در پردیس‌های فرهنگی برنامه‌هایی شامل گروه‌های سرود، نقالی‌خوانی، سینما انقلاب، نمایشگاه عکس، محصولات فرهنگی، برنامه‌های کودک و نوجوان، موضوع سلامت و خدمات‌محور، نمایشگاه خانواده، اتاق مادر و کودک، غرفه نمایشگاه اقوام، برپایی نماز جماعت و نشست‌های تبیینی اجرا می‌شود همچنین یک اقدام ویژه به نام پردیس امام قدس نیز در ضلع شرقی حرم برپا می‌شود.

توکلی‌زاده همچنین از آغاز به کار ۶ کمیته برای برگزاری باشکوه مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) در شهرداری تهران خبر داد و گفت: با همکاری نهادهای مختلف انتظار می رود مراسم‌ سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام راحل با شکوه هرچه تمام‌تر در پایتخت برگزار شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در کمیته حمل و نقل ستاد برگزاری مراسم ارتحال حضرت امام (ره) اشاره کرد و ادامه داد: مترو تهران از ۱۳ خرداد تا پایان مراسم در روز ۱۴ خرداد، خدمات‌رسانی ویژه‌ای به زائران حرم مطهر خواهد داشت.

برپایی ۱۰۰ موکب اجتماعی و فرهنگی در سالگرد ارتحال امام (ره)

توکلی‌زاده ادامه داد: خطوط محدوده مترو از شامگاه روز یکشنبه ۱۳ خرداد به‌ منظور تسهیل در جابه‌جایی زائران و مسافران، سرویس‌دهی شبانه «حرم تا حرم» را از ایستگاه شهرری تا ایستگاه حرم مطهر امام خمینی (ره) با فاصله حرکت ۳۰ دقیقه از ساعت ۲۲ تا پنج صبح روز ۱۴ خرداد ارایه خواهند داد.

وی اضافه کرد: به ‌منظور رفاه حال شهروندان و زائران، فاصله حرکت قطارهای خط یک متروی تهران در روز دوشنبه ۱۴ خرداد تا ساعت ۱۴ به حداکثر خواهد رسید و در این روند تعداد قطارهای خط یک افزایش بیشتری پیدا می‌کند تا از ازدحام مسافران در ایستگاه‌های این خط جلوگیری شود.

رییس ستاد برگزاری مراسم سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) شهرداری تهران با تاکید بر اینکه همه ظرفیت ناوگان مترو برای ارایه خدمات مطلوب به زائران به خدمت گرفته شده است، افزود: در روز ۱۴ خرداد به‌ منظور ارائه خدمات حداکثری به زائران و شرکت‌کنندگان در مراسم سالگرد ارتحال بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، خط مترو پرند سرویس‌دهی نخواهد داشت علاوه بر این برای انتقال مسافران از حرم مطهر به مقاصد خود، قطارهای فوق العاده پیش‌بینی شده تا شهروندان بتوانند با آسودگی به مقاصد خود برسند.

اجرای محدودیت‌های ترافیکی از ۱۳ خرداد

توکلی‌زاده در ادامه به همکاری پلیس راهور در تمهید مقررات ترافیکی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم‌ سالگرد ارتحال امام راحل اشاره کرد و با قدردانی از این تمهیدات گفت: محدودیت‌های ترافیکی از شامگاه یکشنبه و از ساعت ۲۲ با ممنوعیت توقف در معابر منتهی به حرم مطهر امام راحل اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: این محدودیت‌ها در ورودی و خروجی پارکینگ‌های حرم مطهر نیز اعمال خواهد شد به گونه‌ای که از ساعت ۲۲ روز ۱۳ خرداد برای ایجاد فضای کافی برای ورود اتوبوس‌های شرکت واحد از تردد خودروهای سنگین از محور اسلامشهر و واوان به پایتخت جلوگیری می‌شود. همچنین تردد وسایل نقلیه سبک در محور آزادهأ‌راه تهران ـ قم از شمال به جنوب حد فاصل پل شهید کاظمی تا عوارضی تهران ـ قم مجاز بوده و محدودیتی اعمال نخواهد شد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود بسیاری از زائران با خودروهای شخصی خود در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) شرکت کنند از تمهیدات خاص ترافیکی برای این دسته از زائران خبر داد و یادآور شد: تردد سواری‌های شخصی برای شرکت در سی و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) علیه فقط از جاده قدیم یا (شهید رجایی) به سمت پارکینگ شماره چهار که در خیابان شهید فیروزی و همچنین قطعات قدیم و جدید بهشت زهرا از درب باب الحوائج و همچنین درب گلدسته خواهد بود و امکان تردد در مسیرهای دیگر وجود نخواهد داشت.

برپایی ۱۰۰ موکب اجتماعی و فرهنگی در سالگرد ارتحال امام (ره)

رفع نقاط ناایمن در محورهای منتهی به حرم مطهر

رییس ستاد برگزاری مراسم سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) شهرداری تهران به تمهیدات صورت گرفته در حوزه خدمات شهری برای ارایه خدمات بهتر به زائران و شرکت‌کنندگان در مراسم‌ سالگرد ارتحال امام راحل اشاره کرد و گفت: شهرداری منطقه یک (معین مجموعه جماران) و نیز شهرداری منطقه ۲۰ (معین حرم عبدالعظیم حسنی(ع) تعیین شده‌اند که به انجام نگهداشت ویژه سطح منطقه به ویژه معابر منتهی به حسینیه جماران و معابر منتهی به حرم عبدالعظیم حسنی(ع) و فضاسازی شهری و انجام تبلیغات فرهنگی درسطح این مناطق بپردازند.

وی به انجام بازدیدهای مستمر به منظور شناسایی و پیگیری رفع موارد ناایمن در قبل و حین مراسم با همکاری سازمان آتش‌ نشانی، سازمان بهشت زهرا(س) و منطقه ۱۹ اشاره کرد و یادآور شد: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با استقرار نیروهای آتش‌نشانی و خودروهای سبک و سنگین در محل‌های تعیین شده در طول مراسم به خدمات‌رسانی خواهد پرداخت.

توکلی‌زاده به اقدامات سازمان زیباسازی شهر تهران در زمینه بسترسازی فرهنگی مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) اشاره کرد و افزود: انجام تبلیغات محیطی و اکران های فرهنگی در سطح شهر تهران و نیز نقاط تعیین شده در اطراف حرم مطهرحضرت امام خمینی(ره)، تامین و نصب تلویزیون‌های شهری برای پوشش زنده مراسم، ابلاغ طرح‌های فرهنگی مصوب به مناطق و سازمان بهشت زهرا (س) برای اکران، تامین سرویس‌های بهداشتی پرتابل مورد نیاز ستاد مرکزی بزرگداشت، شهرداری منطقه ۱۹ و سازمان بهشت زهرا (س) از جمله وظایف این سازمان محسوب می‌شود.

برپایی ۱۰۰ موکب اجتماعی و فرهنگی در سالگرد ارتحال امام (ره)

رییس ستاد برگزاری مراسم سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) شهرداری تهران به فعالیت نیروهای شرکت شهربان و حریم‌بان در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) اشاره کرد و افزود: این نیروها در راستای حفظ انضباط اجتماعی و پوشش نقاطی که احتمال حضور دستفروشان و بساط‌گستران وجود دارد، با هماهنگی یگان حفاظت شهرداری تهران و فراجا حضوری فعال خواهند داشت. این افراد در محل‌های مختلف مستقر شده و ۱۰۰ نفر نیز به عنوان همراه زائر به زائران خدمات‌رسانی خواهند کرد.

توکلی‌زاده به اهمیت نظافت و تامین نیازهای ضروری زائران حرم مطهر اشاره کرد و گفت: انجام عملیات پاکسازی و نظافت معابر اطراف صحن حرم قبل، حین و پس از مراسم، تامین مخازن زباله یک هزار و ۲۰۰ لیتری برای جانمایی در محل‌های تعیین شده، همکاری با شهرداری منطقه ۱۹ برای حمل نخاله و ضایعات و تامین ماشین‌آلات سنگین و تخصصی موردنیاز، استقرار تانکرهای آب با ظرفیت حداقل یک هزار و ۲۰۰ لیتر به منظور تامین آب سرویس‌های بهداشتی در روز مراسم و نیز توسط این سازمان انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.