عضو مجلس دوازدهم شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس رویکرد خواستن توانستن است، در دولت شهید رئیسی به دستاوردهای بزرگی در حوزه انرژی مثل افزایش ظرفیت پالایش نفت خام به میزان ۲۷۰ هزار بشکه در روز و بهره‌برداری از بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر خطوط لوله انتقال نفت خام دست یافتیم.

نماینده مردم تهران خبر داد؛ افزایش ظرفیت پالایشی و بهره‌برداری از  ۱۰۰۰ کیلومتر خطوط لوله انتقال نفت خام در کشور

دولت سیزدهم با رویکرد و راهبرد دیپلماسی فعال انرژی به سمت توسعه تجارت انرژی برویم. همچنین در راستای سیاست­های اتکا به خود، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در صنایع نفت و گاز کشور به اجرا گذاشته شد. به نحوی که وزارت نفت بیشترین جذب سرمایه را داشت.

جذب سرمایه ­ها در صنایع نفت و گاز کشور نسبت به سه سال گذشته چهار برابر افزایش یافته است. جذب سرمایه به صنایع نفت و گاز کشور مزیت ­های زیادی دارد. از یک طرف، برای پروژه­ های نفت و گاز تأمین مالی می ­کنیم و به رشد تولید می­ پردازیم و از طرف دیگر، سرمایه ­های سرگردان را به بخش­های مولد جذب می ­کنیم و زمینه دلالی و سوداگری را در کشور کاهش می­ دهیم.

افزایش روابط با همسایگان و استفاده از فرصت ارتباط با آن­ها نیز جزو سیاست­های دولت سیزدهم بود. وزارت نفت دیپلماسی فعالی را در حوزه انرژی به اجرا گذاشت و رایزنی با کشورهای همسایه در راستای افزایش روابط در دستور کار قرار داشت.

نظرات اسماعیل کوثری، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس را در مجلس شورای اسلامی در ادامه می­خوانید.

افزایش ۴۰۰ درصدی فروش نفت کشور در دولت شهید رئیسی

کوثری در خصوص نحوه فعالیت شهید رئیسی و دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه انرژی تصریح کرد: رئیس جمهور شهید مانند فرماندهان در زمان جنگ تحمیلی عمل می­ کرد. ایشان مرد عمل بود و به سرکشی میدانی اعتقاد داشت. اگر می ­بینیم که در زمان جنگ تحمیلی تعداد زیادی از فرماندهان شهید شدند، به این دلیل بود که آنان در عرصه حضور داشتند و از پشت میز فرمان نمی­ دادند.

وی ادامه داد: تصمیم گیری­های صحیح بر اساس رصد شرایط از نزدیک میسر می­شود. وقتی شخص رئیس جمهور در میدان حضور دارد و همه چیز را از نزدیک می­بیند، بهتر می­ تواند برای مسائل تصمیم ­گیری کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: موفقیت­های کشور در حوزه انرژی بر اثر پای کار بودن شخص رئیس جمهور و روحیه جهادی ایشان به دست آمد. این روحیه به وزرا نیز الغا می­ شد. به طور مثال وزیر نفت در همین چارچوب و بر اساس همین اصول سیاست­ها را پیش برد و در نهایت افزایش ۴۰۰ درصدی فروش نفت کشور رقم خورد.

افزایش ظرفیت ۲۷۰ هزار بشکه ای پالایش نفت در روز

کوثری در خصوص آمار و ارقام تحولی دولت شهید رئیسی گفت: دولت سیزدهم این گفته معروف را که خواستن، توانستن است، عملیاتی کردند. بر اساس رویکرد خواستن توانستن است، در دولت شهید رئیسی به دستاوردهای بزرگی در حوزه انرژی دست پیدا کردیم و به افزایش ۱۰ میلیون تنی محصولات پتروشیمی در جهت تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی کشور، افزایش ظرفیت پالایش نفت خام در داخل کشور به میزان ۲۷۰ هزار بشکه در روز و بهره‌برداری از بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر خطوط لوله انتقال نفت خام و فرآورده‌های نفتی در دولت سیزدهم دست یافتیم.

وی ادامه داد: آقای روحانی جمله معروفی داشتند، مبنی بر اینکه باید مشکلات را با کدخدا حل کنیم. این رویکرد در جهان­بینی شهید رئیسی جایی نداشت. رئیس جمهور شهید معتقد بود، اتکا به خدا و ولی فقیه و مردم جهادی راهکار اصلی است. 

عضو مجلس دوازدهم شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شهید رئیسی با تلاش و تکیه به ظرفیت­های کشور توانست امیدواری را در بین مردم تا حد زیادی ترویج دهد که متأسفانه این حادثه برایشان رخ داد و این فرد جهادی را از دست دادیم.

کوثری گفت: دیپلماسی اقتصادی و سیاسی که در دولت سیزدهم در ارتباط با همسایگان به اجرا گذاشتیم، نتایج خوبی برایمان داشت. به این ترتیب، توانستیم افزایش تعاملات را با همسایه­ها داشته باشیم و از این فرصت به نفع کشور بهره­برداری کنیم.

جذب ۲۸.۵ میلیارد دلار سرمایه در صنایع نفت و گاز کشور

وی ادامه داد: شهید رئیسی تلاش داشت که در ارتباطات بین ­المللی فقط متکی به چند کشور غربی و آمریکا نباشد. سیاست­ها بر اساس گسترش روابط با کشورهای مختلف و به ویژه همسایگان پایه­ ریزی شد.

عضو مجلس دوازدهم شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر اثر گسترش روابط با همسایگان توانستیم صادرات کشور را چند برابر افزایش دهیم و گسترش مبادلات اقتصادی و تجاری را رقم بزنیم. این­ها دستاوردهای بزرگی است که در دولت سیزدهم به دست آمد.

کوثری گفت: جذب ۲۸.۵ میلیارد دلار سرمایه در صنایع نفت و گاز کشور نیز بر اساس همان رویکرد اصلی دولت سیزدهم که توانمندی­ها را در داخل می­ دیدند، محقق شد. جذب سرمایه­ ها بر اثر اعتماد مردم و بانک­ها به دست آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.