انتخابات

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: پنج هزارکلاس درسی که قرار است در این استان ساخته شود، از طریق مولدسازی انجام می‌شود، جهش مدرسه‌سازی در دولت سیزدهم آغاز شده است و امیدواریم در دولت چهاردهم ادامه پیدا کند.

جهش مدرسه‌سازی در دولت سیزدهم آغاز شد

به گزارش قدس خراسان، حمیدرضا خان‌محمدی امروز در مراسم بهره‌برداری از ۲۱ مدرسه در قالب ۱۳۰ کلاس درس و چهار پروژه ورزش دانش‌آموزی در قالب برنامه «یادگار ابراهیم» اظهار کرد: خیران مدرسه‌ساز مانند نگینی درخشان در حوزه آموزش و پرورش کشور می‌درخشند و پیشران حوزه مدرسه‌سازی هستند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: در استان خراسان رضوی به‌جز خیران مدرسه‌ساز، ویژگی بارز دیگر حضور استاندار، معاون عمرانی و فرماندار مشهد است که خالصانه و عاشقانه در زمینه مدرسه‌سازی ما را یاری کردند. گرچه در استان با شرایط مطلوب فاصله بسیار زیادی داریم که یک دلیل آن مهاجرپذیر بودن است، اما خراسان رضوی جهش و فاصله چشمگیری از نقاط دیگر کشور دارد.

وی با بیان اینکه آنچه از شهید جمهور آموختیم ادبیات امام(ره) و مقام معظم رهبری در نوع خدمت‌رسانی بود که مهمترین دستاورد گفتمان خدمت به مردم است، عنوان کرد: ما در حوزه آموزش و پرورش برای هر طرحی چهار مرتبه افتتاح متمرکز داشتیم که رئیس‌جمهور هم حضور پیدا می‌کرد، زیرا مسئله آموزش و پرورش برای ایشان مهم بود. آخرین حضور ایشان در افتتاح بزرگترین مدرسه روستایی در آخرین سفر استانی در مازندران بود.

خان‌محمدی بیان کرد: در دولت سیزدهم تکمیل و احداث چهار هزار کلاس درس در استان با وجود همه مشکلات اتفاق افتاد و مدارس کانکسی با بیش از ۱۰ نفر دانش‌آموز استان ساماندهی شد. هشت استخر در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته و یک هزار و ۴۸۰ کلاس درس هوشمندسازی شده است. مقایسه این اعداد با دوره‌های قبل قابل توجه است و با کار ۵ تا ۱۰ سال برابری می‌کند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: در طرح شهید عجمیان چهار هزار و ۵۰۰ کلاس درس ساخته شد. از پنج هزار کلاس درسی که قرار است ساخته شود، ۵۰۰ کلاس درس در مرحله اول و ۵۰۰ کلاس در مرحله دوم با رویکرد صنعتی‌سازی آغاز می‌شود. در حوزه تجهیزات نیز رشد چشمگیری داشتیم که ۳۰۰ میلیارد تومان تجهیزات توزیع شده است و خواهد شد. یک میلیون و ۶۰۰ هزار مترمربع از سطوح، ایزوگام و آسفالت شده است.

وی گفت: در کشور ۳۲ هزار کلاس درس در یک هزار و ۱۷ روز ساخته و تجهیز شد که در ۵۴ درصد آنها خیران مشارکت داشتند.

خان‌محمدی افزود: هفت نقطه چالشی در استان داریم که امیدواریم با مولدسازی به جهش برسیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.