یک نماینده مجلس: دولت دوازدهم پروژه مسکن مهر را کاملاً تعطیل کرد و جایگزینی هم برای تولید انبوه مسکن در کشور ارائه نداد. یکی از مأموریت‌های دولت شهید رئیسی این بود که مسکن مهر را تکمیل کند که در این زمینه اقدامات جدی انجام شد.

لزوم توجه ویژه دولت بعدی و مجلس به مسئله خانه‌دار شدن مردم از محل ساخت مسکن

بیاتی نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به این موضوع که حوزه مسکن یکی از اولویت‌های شهید رئیسی بود و کارهای مهمی در این زمینه انجام داد، به خبرنگار قدس تصریح کرد: مسکن که جزو دغدغه‌های مردم به شمار می‌رود، با جدیت در دستور کار دولت شهید رئیسی قرار داشت. در همین ارتباط، شاهد بودیم که در دولت سیزدهم وعده ساخت یک میلیون مسکن در سال داده شده بود و شهید رئیسی نیز برای تحقق این امر تلاش‌های زیادی انجام داد.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم پیشرفت‌های خوبی در زمینه مسکن داشتند. به ویژه در حوزه اجرای قانون جهش تولید ملی مسکن در دولت شهید رئیسی اتفاقات خوبی رخ داد. در چارچوب این قانون، انجام اقدامات کاملی در زمینه مسکن مصوب و ابلاغ شد که دولت شهید رئیسی عملکرد خوبی در زمینه اجرای این قانون داشت.

عضو مجلس دوازدهم شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون جهش تولید مسکن ملی باید اقداماتی در زمینه ساخت مسکن به ویژه برای جوانان انجام می‌شد. در دولت شهید رئیسی اهتمام ویژه‌ای به اجرایی کردن این قانون وجود داشت و کارهای خوبی صورت گرفت.

الحاق زمین‌های اطراف شهرها به حریم شهری و استفاده از آن‌ها برای ساخت انبوه مسکن

بیاتی گفت: یکی از مسائلی که در دولت سیزدهم در زمینه ساخت مسکن ملی مورد پیگیری جدی قرار گرفت، الحاق زمین‌های اطراف شهرها به حریم شهری و استفاده از آن‌ها برای ساخت انبوه مسکن بود که با وجود مشکلات و مقاومت‌ها در زمینه عرضه زمین، بالاخره دولت زمین را عرضه کرد.

وی ادامه داد: به طور کلی، روند خوبی در حوزه مسکن در دولت شهید رئیسی شروع شد و ادامه این روند می‌تواند به حل این مشکل کمک کند. واقعیت این است که در شرایط فعلی خانوارها نمی‌توانند اجاره مسکن را بپردازند، هزینه خرید خانه شخصی نیز بسیار بالاست. به همین دلیل، خانوارها با مشکلاتی مواجه هستند.

عضو مجلس دوازدهم شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مسکن یکی از ضروریات زندگی مردم است و باید دولت آینده به این حوزه توجه ویژه‌ای داشته باشد به خصوص که دغدغه اصلی شهید رئیسی خانه‌دار شدن مردم از محل ساخت مسکن بوده است. مجلس دوازدهم نیز آمادگی لازم را دارد که در این حوزه به کمک دولت بیاید. تصویب قانون جهش ملی مسکن کمک زیادی به پیشبرد امور مربوط به ساخت مسکن در کشور کرد و باز هم آماده همکاری هستیم.

سال آخر ریاست جمهوری  می‌توانست کارنامه خوبی از دولت سیزدهم در حوزه مسکن ارائه شود

بیاتی گفت: متأسفانه دولت شهید رئیسی این فرصت را پیدا نکرد که نتیجه نهایی عملکرد خودش را طی سه سال گذشته در حوزه مسکن ببیند. سال آخر ریاست جمهوری شهید رئیسی می‌توانست کارنامه خوبی از دولت سیزدهم در حوزه مسکن ارائه شود که این امکان فراهم نشد اما مردم از نتایج تلاش‌های دولت شهید رئیسی در این زمینه بهره‌مند خواهند شد.

وی ادامه داد: امیدواریم مردم آگاه کشور پای صندوق‌های رأی بیایند و به کسی رأی دهند که انقلابی باشد و از روحیه جهادی برای ارائه خدمت به مردم و حل مشکلات کشور برخوردار باشد.

عضو مجلس دوازدهم شورای اسلامی در خصوص کم‌کاری دولت قبل در حوزه مسکن که بار مسئولیت را به دوش دولت شهید رئیسی انداخت، خاطرنشان کرد: دولت دوازدهم پروژه مسکن مهر را کاملاً تعطیل کرد و جایگزینی هم برای تولید انبوه مسکن در کشور ارائه نداد. یکی از مأموریت‌های دولت شهید رئیسی این بود که مسکن مهر را تکمیل کند که در این زمینه اقدامات جدی انجام شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.