کتاب "بررسی‌ فقهی آداب امر به معروف و نهی از منکر" توسط زهره حداد مقدم دانش آموخته سطح سه رشته فقه و اصول از مدرسه علمیه اسلام‌شناسی حضرت زهرا سلام الله علیها نوشته شده است.

معرفی کتاب بررسی‌ فقهی آداب امر به معروف و نهی از منکر

در این کتاب که در ۱۶۰ صفحه  توسط انتشارات نسیم رضوان در مشهد در پاییز ۱۴۰۱ منتشر شده است، امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از احکام عملی مسلمانان و شیعیان مورد بررسی قرار می‌گیرد و به آداب فقهی امر به معروف و مصادیق آن پرداخته شده و شیوه‌های صحیح برای اجرای این فریضه‌ها بررسی شده است.

در این کتاب، نویسنده به بررسی تأثیرات امر به معروف و نهی از منکر در جوامع اسلامی و اجتماعی می‌پردازد. او تأکید دارد که اجرای صحیح این دو فریضه نه تنها به ارتقاء اخلاق و انسجام اجتماعی کمک می‌کند، بلکه به تحقق عدالت اجتماعی و کاهش انحرافات نیز کمک می‌کند.

نویسنده در این کتاب به اهمیت نرم خویی و مهرورزی در امر به معروف و نهی از منکر اشاره می‌کند و تأکید دارد که برای اجرای موفق این دو فریضه، باید با احترام و دلسوزی نسبت به دیگران رفتار شود.

در نهایت، نویسنده به اهمیت رعایت حقوق مسلمانان و احترام به شخصیت و آبروی آن‌ها در امر به معروف و نهی از منکر اشاره می‌کند و هشدار می‌دهد که تجسس و پرده‌دری در این امور نه تنها نتایج مطلوبی را به همراه نخواهد داشت، بلکه می‌تواند به تخریب اعتماد و انسجام اجتماعی منجر شود.

این کتاب به عنوان یک منبع مفید برای اشخاصی که به موضوعات اخلاقی و اجتماعی علاقه‌مند هستند، توصیه می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.