نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: دستورالعمل خرید تضمینی به اداره‌کل تعاون روستایی استان از سمت سازمان تعاون کشور ابلاغ شده و خرید تضمینی جو با قیمت مصوب آغاز شده است.

آغاز خرید تضمینی جو از کشاورزان خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، احسان عظیمی‌راد با اعلام خبر حل مشکل خرید تضمینی جو از کشاورزان استان، اظهار کرد: مدت‌ها پیش قیمت خرید تضمینی جو توسط وزارت جهاد کشاورزی اعلام شد، اما هنوز در خراسان رضوی عملیاتی نشده بود و کسی جوی کشاورزان ما را نمی‌خرید. از طرف دیگر پایین بودن قیمت خرید جو توسط واسطه‌ها از کشاورزان، باعث شده بود که کشاورزان حس کنند فروش دسترنج‌شان به این افراد، برایشان صرفه اقتصادی ندارد.

وی افزود: با پیگیری‌هایی که از اداره جهاد داشتم و در زمان حضور وزیر جهاد کشاورزی در مجلس، با دادن نامه و اخذ دستور وزیر، از طریق وزارت کشاورزی پیگیر و خواستار تسریع خرید تضمینی جو در استان شدم. همچنین پیشنهاد و درخواست جهاد کشاورزی مشهد نیز این بود که سازمان تعاون روستایی وارد شود و جو را از کشاورزان خریداری کند.

نماینده مردم مشهد در مجلس ادامه داد: این درخواست را با وزیر جهاد کشاورزی مطرح کردیم و وزارتخانه موافقت کرد و وزیر دستور داد دستورالعمل‌ لازم ابلاغ شود و با پیگیری‌هایی که در این مدت داشتیم، خوشبختانه دستورالعمل خرید تضمینی به اداره‌کل تعاون روستایی استان از سمت سازمان تعاون کشور ابلاغ شد و خرید تضمینی جو با قیمت مصوب آغاز شد و باعث رضایت خاطر جوکاران عزیز شد و واسطه‌ها از چرخه خرید جو حذف شدند.

عظیمی‌راد تاکید کرد: تعامل بین نمایندگان مجلس و مسئولین اجرایی بسیار مهم است. گاهی اوقات کوتاهی از سمت نماینده و گاهی از سمت مسئولین اجرایی است. لذا اگر بیان دغدغه‌ها و تعامل بین نمایندگان با مسئولین اجرایی و سپس پیگیری از وزارتخانه انجام شود، می‌تواند مشکل‌گشا باشد و بسیاری از مسائل پیگیری و مرتفع شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در همین مورد، بنده نه به عنوان نماینده مشهد و کلات، بلکه به عنوان نماینده استان نسبت به مشکل خرید تضمینی جو از کشاورزان ورود کردم که خدا را شکر با دستور وزارتخانه مربوطه مشکل مرتفع شد. در حقیقت ما تنها با تعامل مثبت و پیگیری مستمر توانستیم مشکلی از مشکلات مردم را حل کنیم‌.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.