دو وزیر دولت سیزدهم در گفت و گو با قدس آنلاین خواستار تداوم برنامه های خود توسط دولتمردان آینده شدند.

اولویت های دولت چهاردهم از دیدگاه دو وزیر دولت سیزدهم

از توسعه فیبر نوری تا ارتقای دانش فضایی

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این خصوص گفت: کارهای بزرگی در وزارت ارتباطات شروع‌شده است که ما در میانه راه هستیم؛ مثل پروژه توسعه فیبر نوری که یک برنامه تحولی است و می‌تواند سرعت ارایه سرویس اینترنت را در کشور تا چندین برابر افزایش دهد و الان ۴۰ درصد کشور معادل ۸ میلیون خانوار تحت پوشش قرارگرفته‌اند و ان شاءالله  کسی که بر کرسی صدارت وزارت ارتباطات خواهد نشست این برنامه را تداوم دهد.

البته خوشبختانه این برنامه در قانون برنامه هفتم آمده و تبدیل به تکلیف قانونی شده است که امیدواریم دولت بعدی هم با همین سرعت آن‌ها دنبال کند.

استادیار دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه علم و صنعت ایران اضافه کرد: ما قرار بود تا پایان سال ۱۴۰۴ تمام شهرهای کشور را تحت پوشش این برنامه قرار دهیم و اگر دولت بعد هم با همین اولویت آن را دنبال کند این موضوع محقق خواهد شد و امیدواریم در صدر برنامه‌های وزارت ارتباطات بماند چون امروز همه کسب و کارها و زندگی مردم  وابسته به اینترنت شده و فیبر نوری می‌تواند این بستر را تا دهه‌ها  فراهم کند.

وی ادامه داد: توسعه شبکه ملی ارتباطات که در این دولت از پیشرفت ۲۰ درصد به ۶۰ درصد رسید دومین اولویت کشور در حوزه ارتباطات است که حتماً باید دنبال شود.

زارع پور افزود: حمایت از سکوها و پیام‌رسان‌های داخلی که در دولت آقای رئیسی از آن‌ها حمایت ویژه صورت گرفت به‌نحوی‌که کاربران فعال روزانه، ماهانه و  ترافیک آن‌ها ۵ تا ۱۰ برابر افزایش یافت سومین اولویت از نظر من است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص چهارمین حوزه دارای اولویت ویژه از نگاه خود گفت: حوزه فضایی که تقریباً در یک دهه با حداقل توجه به آن پرداخته می‌شد در دولت سیزدهم روی ریل شتاب قرار گرفت و الآن تعداد پرتاب‌هایمان در همین دو سال و چند ماه معادل عملکرد سه دولت قبل است. ۱۲ پرتاب انجام داده ایم و امسال هم ۶ پرتاب پیش‌بینی‌شده که امیدواریم دولت بعدی آن را دنبال کند چون باید روحیه‌ای که بین نخبگان و نسل جوان ما در صنعت فضایی ایجادشده تداوم پیدا کند تا بتوانیم عقب‌ماندگی گذشته را جبران کنیم و جمهوری اسلامی ایران همچنان جزو ۱۰ کشور دارنده صنعت فضایی باقی بماند و حتی جزو ۵-۶ کشور نخست این عرصه باشیم و بتوانیم کارهای نکرده مثل احیای زیست در فضا و دستیابی به مدار ژئو را محقق کنیم.

دولت آینده پرچمدار جهش تولید باشد

سیّد صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در گفت و گو با قدس آنلاین اظهار داشت: من معتقدم هر دولتی که بر سر کار بیاید همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند باید ریل‌گذاری که دولت سیزدهم انجام داده را ادامه دهد و مشی و منش و پیگیری‌هایش و عشق به خدمت او در مسیر رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی باشد.

وی اضافه کرد: دولت چهاردهم هم حتماً باید به اشتغال و به ساخت مسکن و جهش تولید بیندیشد.

مرتضوی در ادامه تاکید کرد: یکی از وظایف مهم رئیس‌جمهور بعدی و کابینه او این است که پرچمدار جهش تولید در کشور باشد و بتواند تورم را مدیریت و مهار کند و روابطمان را با کشورهای دوست و همسایه و دنیا  ارتقا دهد و در چارچوب سه اصل عزت، حکمت و مصلحت مقتدرانه از حقوق ملت ایران در مجامع بین‌المللی دفاع کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.