انتخابات

یک مقام ارشد سابق وزارت دفاع انگلیس می‌گوید که نیروی نظامی این کشور به هیچ وجه برای درگیری‌هایی در هر سطح و مقیاسی آماده نیست.

فایننشال تایمز: ارتش انگلیس برای هیچ نبردی آماده نیست

به گزارش قدس آنلاین، نشریه «فایننشال تایمز» امروز (دوشنبه) گزارش داد که نیروهای مسلح انگلیس برای هیچ نبردی آماده نیستند.«راب جانسون» مدیر سابق یکی از بخش‌های وزارت دفاع انگلیس به فایننشال تایمز گفت که ارتش این کشور نمی‌تواند آنطور که باید از خاک انگلیس دفاع کند.

جانسون در این‌باره توضیح داد: «در هر عملیات بزرگ، مهمات ما به سرعت تمام خواهد شد. پدافند ما خیلی ضعیف است و آمادگی جنگیدن و پیروزی در یک درگیری نظامی در هر مقیاسی را نداریم».

این نشریه به نقل از وی نوشت: «نیروهای مسلح بریتانیا بر اساس حداقل مطلق عمل می‌کنند، که به آنها اجازه می‌دهد فقط عملیات‌های حفظ صلح و بشردوستانه و همچنین تخلیه غیرنظامیان از مناطق جنگی و برخی اقدامات ضد خرابکاری را انجام دهند».

این مقام سابق وزارت دفاع انگلیس ضمن اشاره به نیاز دو برابری این کشور به جت‌های جنگنده، ادامه داد: «[ارتش] انگلیس به وضعیتی رسیده است که نمی‌تواند به درستی از میهن خود دفاع کند».

جانسون با بیان اینکه پدافند هوایی انگلیس برای رهگیری موشک‌های دوربرد کافی نیست، تاکید کرد که نیروی دریایی سلطنتی نیز کشتی‌های کافی برای گشت‌زنی در اقیانوس اطلس شمالی برای ردیابی و جلوگیری از فعالیت زیردریایی‌های روسیه را ندارد.

این کارشناس نظامی تصریح کرد: «اگر یک نیروی اعزامی قابل مقایسه با نیروهای مستقر در درگیری‌های فالکلند یا عراق ایجاد شود، نیروهای بریتانیا تجهیزات ناکافی خواهند داشت و این امر ارتش را در معرض خطر قرار می‌دهد».به نوشته فایننشال تایمز، جانسون به مدت دو سال ریاست دفتر ارزیابی دفاعی وزارت دفاع انگلیس را از زمان تأسیس آن در سال ۲۰۲۲ تا می ۲۰۲۴ بر عهده داشت.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.