انتخابات

«رونین منلیس» سخنگوی اسبق ارتش رژیم صهیونیستی با اذعان ضمنی به قدرت استقامت و پایداری مقاومت فلسطین در نوار غزه، از عملکرد نظامی این رژیم در جنگ علیه این منطقه انتقاد کرد.

انتقاد سخنگوی اسبق ارتش رژیم صهیونیستی از عملکرد این رژیم در نوار غزه

به گزارش قدس آنلاین، «رونین منلیس» با اشاره به نزدیک به دو ماه از آغاز حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه و تداوم نبردها با رزمندگان مقاومت فلسطین در این منطقه، به ناتوانی تل آویو در از بین بردن جنبش حماس در این شهر اذعان و از تصمیم مقامات نظامی و سیاسی رژیم اسرائیل برای انتقال به مرحله سوم جنگ ابراز شرمساری کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی پیش از آغاز حمله زمینی به شهر رفح گفته بود که درصدد از بین بردن به گفته خود چهار گردان جنبش حماس مستقر در شهر رفح است. شماری از نظامیان صهیونیست از آن زمان تاکنون در شهر رفح کشته و زخمی شده اند.

رونین منلیس گفت: ما تا شکست دادن حماس در رفح بسیار فاصله داریم.

رسانه های رژیم صهیونیستی طی روزهای اخیر از تصمیم مقامات این رژیم برای انتقال به مرحله سوم جنگ در نوار غزه خبر داده و گفته اند که در این مرحله تمرکز آنها روی حملات متمرکز و مشخص همراه با حملات هوایی خواهد بود. این امر نشان می دهد که آنها بدون اینکه به هدف خود در نابود کردن حماس برسند، مجبور شده اند که وارد این مرحله از جنگ آن هم با شمار کمی نیروی نظامی شوند تا از شکار رزمندگان مقاومت در امان باشند.

در همین راستا، رونین منلیس با انتقاد از عملکرد نظامی ارتش در نوار غزه گفت: ما خجالت می کشیم بگوییم که وارد مرحله سوم جنگ در نوار غزه شده ایم؛ درحالی که در این منطقه به جای ۳۰ تیپ نظامی فقط چند تیپ محدود داریم.

رسانه های رژیم صهیونیستی در چند روز گذشته اعلام کردند که ارتش این رژیم در روزهای آینده قصد دارد به عملیات نظامی خود در رفح و نیز به جنگ علیه غزه به شکل کنونی آن پایان دهد.

بر این اساس، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حال گفت وگو با فرماندهان ارشد ارتش درباره پایان عملیات در رفح و تغییر چشمگیر در شکل و شیوه جنگ کنونی علیه نوار غزه است.

نتانیاهو هفته گذشته در مصاحبه‌ای با کانال ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرده بود که نبردها به شکل کنونی که ارتش این رژیم در رفح به راه انداخته است، در شرف پایان است.

پس از گذشت حدود ۹ ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده باخته و حتی پس از حدود ۹ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه از دست داده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.