انتخابات

یک مقام مسوول گفت: بهره‌برداری مناسب و اختصاص سهم عمده تولید به نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی در بهار امسال موجب شده برای نخستین بار راندمان تجمیعی نیروگاه‌های حرارتی به ۳۹.۷ درصد برسد.

رکورد راندمان نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته شد

به گزارش قدس آنلاین ساناز جعفرزاده مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بهره‌برداری تولید شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه تولید روزانه نیروگاه‌های حرارتی از مرز یک میلیون مگاوات ساعت انرژی عبور کرده است، افزود: این میزان پتانسیل تولید انرژی روزانه این واحدها با ظرفیت و قابلیت تولید ۵۱ هزار مگاوات نیروگاه حرارتی تأمین شده است.

وی با تاکید بر اینکه ۵۰ درصد سبد تولید انرژی کشور در این مدت سهم نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی راندمان بالا بوده است، ادامه داد: رژیم بهره‌برداری مناسب و اختصاص سهم عمده تولید به نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی با راندمان ۴۲ تا ۵۰ درصد موجب شده است تا راندمان تجمیعی نیروگاه‌های حرارتی از ابتدای سال تاکنون با افزایش سه دهم درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۳۹.۷ درصد برسد.

جعفرزاده با بیان اینکه تولید سه ماهه نخست امسال نیروگاه‌های حرارتی سه درصد نسبت به مشابه سال گذشته افزایش داشته است، گفت: این میزان افزایش تولید تنها از طریق ۱.۵ درصد رشد سوخت معادل تأمین شده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بهره‌برداری تولید شرکت برق حرارتی تاکید کرد: این امر حاکی از عملکرد بهینه همکاران ما در نیروگاه‌ها برای اقدامات و تعمیرات پیشگیرانه و آمادگی بهینه واحدهای تولید برق حرارتی بوده است که توانسته‌اند با رشد سوخت کمتر، انرژی بیشتری تولید و در اختیار مشترکان صنعت برق قرار دهند.

جعفرزاده در پایان اظهار امیدواری کرد که این آمادگی و پایداری در تولید برق تا پایان دوره پیک مصرف تابستان امسال استمرار داشته باشد و بتوانیم پاسخگوی نیاز مصرف مشترکان باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.