۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۴
کد خبر: 997862

مهدی بشکنی/ یورو ۲۰۲۴ به مراحل حساس و جذاب خودش رسیده است. هشت تیم باقیمانده رؤیای قهرمانی در سر دارند و هر تیمی بتواند در سه بازی پیروز شود بر بام اروپا خواهد نشست.

بهترین های یورو در پایان یک هشتم نهایی

به گزارش قدس آنلاین،تا اینجای رقابت ها، کیفیت مسابقات در حد بسیار بالایی بوده به طوری که توانسته رضایت بینندگان را جلب کند. در این بین تیم‌ها و نفراتی بودند که تأثیر بیشتری بر افزایش کیفیت یورو۲۰۲۴ داشته اند.

بهترین تیم

شاید انتخاب چندان سختی نباشد. اسپانیا در هر چهار مسابقه خود با قدرت تمام به پیروزی رسیده و مقتدرانه این عنوان را می توان به ماتادورها داد.

تیمی که در خط میانی و حمله بازیکنان تکنیکی و سرعتی فراوانی دارد و به همین علت در فاز هجومی تنوع زیادی در حرکات آنان شاهد بودیم. موضوعی که نرخ موقعیت گل برای اسپانیا را افزایش داده و شانس پیروزی آن‌ها برابر هر حریفی را نیز بیشتر می‌کند، اما رقیب بعدی ماتادورها، آلمان میزبان است و باید منتظر ماند و دید آیا اسپانیا در این تقابل هیجان انگیز نیز با موفقیت زمین بازی را ترک خواهد کرد یا خیر؟

بهترین بازیکن

در مورد بهترین بازیکن انتخاب کمی سخت می‌شود هرچند جمال موسیالا تا اینجای رقابت‌ها نمایش‌های فوق العاده‌ای داشته. او که در چهار بازی توانسته سه گل وارد دروازه رقبا کند از شانس خوبی برای آقای گلی جام نیز برخوردار است هرچند بازی‌های حذفی می‌تواند رؤیای هر تیم و فوتبالیستی را خراب کند.

با این حال آلمان اگر بخواهد جام را در خانه نگه دارد هیچ‌کس به اندازه موسیالای بیست‌ویکساله نمی‌تواند به مانشافت در این راه کمک کند.

بهترین سرمربی

بی شک مُرات یاکین را می‌توان سر لیست این جایگاه قرار داد. او که در میان سوئیسی‌ها از محبوبیت بالایی نیز برخوردار است تیمی یکدست ساخته که توان برتری برابر هر حریفی را دارد.

نمایش بی نقص آن‌ها مقابل ایتالیا و بازی جانانه شاگردان یاکیم برابر آلمان نشان داد سرمربی سوئیس از چه میزان دانش و توانایی در هدایت تیمش بهره می برد. ناگفته نماند ترکیب فعلی سوئیس احتمالاً نسل طلایی فوتبال این کشور هم هستند که به همین دلیل می‌توانند پدیده جام باشند.

بهترین هواداران

انصافاً انتخاب سختی است، اما اگر از نزدیک شاهد شور و حرارتشان بوده باشید؛ قطعاً انتخابتان ترکیه ای‌ها و البته رومانیایی‌هاست.

ترک‌ها البته برابر پرتغال حسابی از کوره در رفته بودند، اما بازهم دست از حمایت تیمشان برنداشتند تا نتیجه‌اش را هم با راهیابی به جمع هشت تیم برتر اروپا بگیرند.

رومانی البته درون زمین برابر هلند شانسی نداشت، اما جوی که زردها روی سکو به‌وجود می‌آورند بی نظیر و فوق العاده است و حیف که جام در ادامه از حضور آن‌ها بی بهره خواهد بود، هرچند هواداران هلند و آلمان می‌توانند جای خالی رومانیایی‌ها را پر کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.