شهریارمغانلو را آن‌ها که سال‌ها قبل در لیگ پایه تهران می‌شناختند هیچ گاه تصور نمی‌کردند از مدافع چپی که در تیم پایه سرخپوشان تهران به میدان می‌رفت، بعدها یک مهاجم تراز اول پدید آید.

شهریار مغانلو در گفت‌وگو با قدس:  دوست دارم با تیم ملی به جام جهانی بروم

به گزارش قدس آنلاین، مردی که حالا دومین فصل پی‌درپی آقای گلی خود در فوتبال ایران را تجربه می‌کند و در آستانه یک انتقال بزرگ قرار دارد. شهریار مغانلو را تیم‌های حاشیه خلیج فارس می‌خواهند و در این شرایط بعید است حتی باشگاه سپاهان توان حفظ این بازیکن را داشته باشد و احتمالاً باید جدایی او از ترکیب سپاهان را قطعی دانست. 

-گفته می‌شود در آستانه یک انتقال بزرگ قرار داری و به‌زودی راهی لیگ امارات خواهی شد.

برای تصمیم‌گیری عجله‌ای ندارم. قطعاً اگر هراقدامی بخواهم انجام دهم با مسئولان باشگاه سپاهان مشورت خواهم کرد و با جلب نظر مساعد آن‌ها تیم را ترک خواهم کرد. امیدوارم بهترین‌ها برای من رخ دهد.

-پیشنهاد کلبا از امارات صحت دارد؟

اجازه بدهید تا زمانی که تیم جدیدم را به طور رسمی معرفی نکردم در این باره حرفی به زبان نیاورم. چند روز دیگر تکلیف من مشخص خواهد شد. شاید هم در فوتبال ایران به بازی ادامه دادم.

-اما بعید است بازیکنی که توانسته دو فصل پی‌درپی آقای گل لیگ برتر ایران شود، پیشنهاد اغواکننده از لیگ‌های کشورهای حاشیه خلیج فارس نداشته باشد.

پیشنهادهایی رسیده و با مدیربرنامه‌هایم درحال ارزیابی هستیم. همان‌طور که گفتم باید با باشگاه سپاهان هماهنگ باشم. به‌زودی همه چیز مشخص و روشن خواهد شد.

*یعنی می‌توانیم شاهد زوج تو و قایدی در امارات باشیم؟

هرچیزی امکان دارد. قایدی در امارات بازی کرده و از من با تجربه‌تر است . با او مشورت کردم و شرایط را جویا شدم. اما اینکه انتقالم قطعی باشد، نه.

*اما تو در پرتغال بازی کردی و کم تجربه نیستی؟

بازی در پرتغال اگرچه تجربیات خوبی برای من به همراه داشت، اما واقعیت این است که نمی‌خواهم آن روزها را به یاد بیاورم. روزهای سختی بود و مجبور شدم به لیگ ایران بازگردم.

*اما در پرسپولیس عالی بودی و آن خاطرات تلخ را شستی.

بله پرپسولیس همیشه برایم مهم بوده و دوران خوبی را در آنجا سپری کردم. هواداران همیشه به من لطف داشتند و برای این تیم آرزوی موفقیت می کنم.

-در دو فصل گذشته با پیراهن سپاهان آقای گل شدی. این موفقیت نتیجه چیست؟

من همیشه سعی کردم حرفه‌ای باشم و خوب تمرین کنم. دوست ندارم وارد حاشیه شوم چون یک فوتبالیست به خصوص در پست مهاجم اگر واقعاً بخواهد موفق باشد باید از لحاظ ذهنی کاملاً آماده باشد و اجازه ندهد مسائل حاشیه‌ای روی ذهنش تأثیر بگذارد. به نظر من چیزی که سبب پیشرفت یک فوتبالیست می‌شود، تمرین حرفه‌ای، خواب خوب و تمرکز کافی است.

-با همین آمادگی چه اندازه به تداوم حضور در تیم ملی فوتبال ایران امیدواری؟

باید بگویم در هرشرایطی باشیم تلاش می‌کنم بهترین عملکرد را برای باشگاهم یا تیم ملی داشته باشم. چه به تیم ملی دعوت شوم و چه نشوم خودم را سرباز فوتبال ایران می‌دانم. به تازگی قرعه‌کشی انجام شده و ما باید خودمان را به سرعت آماده بازی شهریور ماه کنیم. بازی‌های سختی در پیش داریم اما باید دست به دست هم بدهیم و از این گروه سخت عبور کنیم.

-اما برخی معتقدند این گروه ساده است.

نه، این طور نیست. شما اگر بازی‌های یورو را هم نگاه کنید می‌بینید سطح تیم‌ها تا چه اندازه رشد کرده است. به نظر من هیچ تیمی را نباید دست کم گرفت. درست است سهمیه تیم‌ها افزایش پیدا کرده است اما به نظر من هرچه سهمیه بالاتر برود، کار دشوارتر خواهد شد و ما نباید هیچ تیمی را کوچک بشماریم. به امید خدا و همت بازیکنان و کادر فنی باید دست به دست هم بدهیم و از گروه صعود کنیم. ما تیم بزرگی هستیم و باید با قدرت از گروه صعود کنیم. شخصاً به عنوان بازیکن خیلی دوست دارم با تیم ملی به جام جهانی بروم و درجام جهانی هم بازی کنم.

-به نظر خودت دیر به تیم ملی راه نیافتی؟

به هر حال اتفاقاتی افتاد که من دیرتر دیده شدم. سلیقه مربیان هم البته در این بین دخیل بود. الان خوشحالم که توانستم اعتماد آقای قلعه نویی را جلب کنم و به آرزوی‌ام برسم. نمی‌خواهم این فرصت را به راحتی از دست بدهم. شاید برای من با این سن و سال این آخرین فرصت باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.