مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: میزان خرید تضمینی گندم توسط این سازمان در خراسان رضوی نسبت به ۶ سال اخیر رکورد زد.

خرید تضمینی گندم در خراسان‌رضوی رکورد زد

به گزارش قدس خراسان، آرش آوان افزود: خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی از ابتدای خردادماه امسال آغاز شد و تا پایان فصل برداشت ادامه داد.

وی بیان کرد: تا پایان ۱۳ تیرماه امسال افزون بر ۱۲۰ هزار تن محصول گندم کشاورزان در طرح خرید تضمینی توسط مراکز خرید تعاون روستایی خراسان رضوی خریداری شده است.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی ادامه داد: این میزان خرید در ۱۷ شهرستان و ۲۸ مرکز خرید با تلاش کارکنان شبکه تعاون روستایی و در حمایت از کشاورزان انجام گرفت که همچنان روند خرید به صورت مستمر تا آخرین برداشت گندم در استان ادامه دارد.

وی اظهار کرد: پارسال به میزان ۱۱۱ هزار و ۹۸۹ تن گندم توسط مراکز خرید تعاون روستایی خریداری شد که میزان خرید در سال جاری تاکنون از این رکورد، عبور کرده و همچنان رو به افزایش است.

آوان ادامه داد: قیمت پایه خرید تضمینی گندم در سال جاری با افزایش ۱۷ درصدی نسبت به پارسال ۱۷۵ هزار ریال است، این قیمت با احتساب چهار درصد افت مفید و یک درصد افت غیرمفید محاسبه می شود.

پارسال در استان خراسان رضوی خرید تضمینی حدود ۳۸۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به ارزش ۵۶ هزار و ۸۹۷ میلیارد ریال ثبت شده بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.