مراسم تجلیل از برگزیدگان نخستین جشنواره قرآنی امام رضا (ع) با عنوان «رایحه رضوان» امروز با حضور اساتید قرآنی، زائران و مجاوران در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد.

 معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره قرآنی زائران حرم مطهر رضوی

معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در خصوص جشنواره قرآنی رایحه رضوان، اظهارکرد: برای اولین‌بار جشنواره قرآنی ویژه زائران و مجاوران از سوی اداره دارالقرآن حرم مطهر رضوی، انجام شده است.
حجت‌الاسلام شریعتی نژاد ادامه داد: حدود ۲ هزار و ۸۰ نفر در این جشنواره شرکت کردند که از این میان ۵۰ نفر از سراسر کشور به‌عنوان منتخب برگزیده شده‌اند و ۱۸ نفر از این تعداد ساکن مشهد هستند که جوایز آنها در این مراسم به آنها شده و هدایای بقیه افراد برای آنها ارسال خواهد شد.
سرپرست اداره دارالقرآن حرم مطهر رضوی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: جشنواره قرآنی زائر به لحاظ پراکندگی جمعیت و شرکت‌کننده بسیار حایز اهمیت است و تاکنون چنین جشنواره‌ای وجود نداشته است.
محمد مقومی به رشته‌های جشنواره اشاره کرد و افزود: حفظ سوره‌های منتخب، فراز خوانی، کتابت مردمی، حفظ حکمت‌هایی از نهج‌البلاغه و احادیث رضوی، خوشنویسی و نقاشی، ثبت‌نام نهضت ملی آموزش قرآن کریم، مفاهیم سیره رضوی و دل‌نوشته، رشته‌های این جشنواره بوده‌اند.
مقومی با بیان این مطلب که سال بعد عناوین رشته‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: جشنواره قرآنی زائران، از ماه مبارک رمضان آغاز و تا دهه کرامت، شرکت‌کنندگان فرصت دارند در جشنواره شرکت کنند.
گفتنی است، در انتهای این مراسم، نخستین جلد کتابت مردمی قرآن که در روزهای اخیر با مشارکت ۷۱۰ نفر از زائران و مجاوران انجام شده بود، رونمایی شد.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.