۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۰
کد خبر: 998555

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از آغاز پویش اطعام و احسان حسینی همزمان با شروع ماه محرم خبر داد.

پویش اطعام و احسان حسینی آغاز شد

حبیب‌اله آسوده با  اشاره به پویش اطعام و احسان حسینی اظهار کرد: پویش اطعام و احسان حسینی با همکاری کمیته امداد و مراکز نیکوکاری و هیئات مذهبی از ابتدای ماه محرم آغاز شده و تا پایان ماه صفر ادامه دارد که پیش‌بینی شده حدود ۶۰۰۰ آشپزخانه در این طرح فعال باشند.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود که در میزان طبخ غذا و توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان و همچنین تعداد فعالیت آشپزخانه‌ها، ۳۰ درصد رشد وجود داشته باشد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در خصوص راه‌های دریافت مشارکت و نذورات مردمی نیز بیان کرد: خیران می‌توانند از طریق سرشماره #۸۸۸۷* و #۱۲* و یا از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۴۰۲۰ کمک‌های خود را در پویش اطعام و احسان حسینی اهدا کنند.

به گفته آسوده، مبالغی که از طریق مردم جمع‌آوری می‌شود در میان خود گروه‌های مردمی و مراکز نیکوکاری و... توزیع می‌شود و این هزینه‌ها با اولویت نیازمندان محله هزینه می‌شود. هدف از این پویش ترویج فرهنگ سنت حسنه اطعام و ترویج این فرهنگ که در کنار عزاداری‌ها، نگاه عزاداران و مومنان به نیازمندان هم باشد، مطرح است.

وی ادامه داد: پویش احسان حسینی نیز یکی دیگر از پویش‌هایی است که در ایام محرم و صفر اجرا می‌شود که در قالب آن علاوه بر توزیع بسته‌های معیشتی، خدماتی نیز در حوزه‌های درمان و مسکن برای نیازمندان و مددجویان انجام می‌شود که در واقع خیرین و نیکوکاران می‌توانند نذر خود را در این بخش ادا کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در ادامه به دیگر پویش امداد در این ایام تحت عنوان پویش «به عشق حسین(ع)» اشاره کرد و یادآور شد: در قالب این پویش، کمیته امداد اقدام به جذب حامیان برای فرزندان ایتام و محسنین می‌کند و هموطنان می‌توانند حداقل یک فرزند را به نیت شهدای کربلا تحت حمایت خود قرار دهند.

به گفته آسوده، خیران به ازای هر فرزند ماهانه حداقل ۳۰ هزار تومان می‌توانند کمک کنند.

وی در ارتباط با پذیرش ایتام در قالب به عشق حسین(ع) خاطرنشان کرد: خیرین می‌توانند با ارسال عدد ۱ به سرشماره ۳۰۰۰۳۳۳۳ و یا از طریق درگاه‌های سایت اکرام و همچنین مراجعه به پایگاه‌های کمیته امداد نسبت به حمایت از ایتام اقدام کنند. امید است تا پایان ماه صفر عزاداران بتوانند فرزندان بیشتری را تحت پوشش قرار دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.