زلنسکی گفت نمی‌تواند پیش‌بینی کند که اگر دونالد ترامپ دوباره ریاست جمهوری آمریکا را در ماه نوامبر به دست آورد، چه خواهد کرد و تمام جهان، از جمله پوتین منتظر نتیجه رای‌گیری هستند.

انتقاد زلنسکی از منتظر ماندن کل جهان برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا

به گزارش قدس آنلاین، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در جمع سران کشورهای عضو ناتو در واشنگتن گفت امیدوار است که دونالد ترامپ کاندیدای جمهوری خواهان از ائتلاف ۷۵ ساله ناتو خارج نشود و همچنان از اوکراین در برابر روسیه دفاع کند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، زلنسکی همچنین از رهبران سیاسی آمریکا خواست منتظر نتیجه انتخابات ریاست ‌جمهوری این کشور نباشند تا با قدرت برای کمک به کی‌یف حرکت کنند و خواستار محدودیت‌های کمتر در استفاده از تسلیحات آمریکایی شد.

رئیس جمهور اوکراین ادامه داد: « همه منتظر نوامبر هستند. آمریکایی‌ها منتظر نوامبر هستند، در اروپا، خاورمیانه، در اقیانوس آرام، تمام دنیا به نوامبر چشم دوخته‌اند و واقعا پوتین نیز منتظر نوامبر است.»

وی خاطرنشان کرد: «زمان آن فرا رسیده است که از سایه‌ها خارج شویم، تصمیمات قوی بگیریم. اقدام کنیم و منتظر نوامبر یا ماه‌های دیگر نباشیم.»

زلنسکی شکایت کرد که رسانه‌ها به هزینه نشست سران ناتو در واشنگتن مشغول انتخابات آمریکا شده‌اند و مردم به سختی موضوع گسترش ناتو و پیوستن ۲ کشور جدید به صفوف آن را مشاهده می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.