کارگاه آموزشی «هدایت تحصیلی» ویژه دانش‌آموزان پایه نهم زنان سرپرست خانوار با هدف آشنایی با شاخه‌ها، گروه‌ها و رشته‌های تحصیلی در دبیرستان، هنرستان و کار و دانش برگزار شد.

هدایت تحصیلی و مهارت های کلیدی برای شغل یابی

کارگاه آموزشی «هدایت تحصیلی» ویژه دانش‌آموزان پایه نهم زنان سرپرست خانوار با هدف آشنایی با شاخه‌ها، گروه‌ها و رشته‌های تحصیلی در دبیرستان، هنرستان و کار و دانش برگزار شد. در این کارگاه، فرزندان زنان سرپرست خانوار عضو سامانه و شهروندان کم برخوردار در خصوص انتخاب شغل در آینده، دسته بندی اصولی مشاغل، مهارت‌های کلیدی برای شغل یابی در آینده، جایگاه ارزش‌های فردی و خانوادگی در تعیین مسیر شغلی- تحصیلی آشنا شدند.

این دوره آموزشی که در دو روز متوالی، با حضور ۹۶ دانش‌آموز و به صورت مجزا برای دختران و پسران برگزار شد، دانش‌آموزان با ده مهارت فکری از طریق بازی آشنا شدند و به کمک دو چارچوب روانشناسی گاردنر و هالند، توانستند شخصیت خود را تحلیل کرده و با مسیرهای تحصیلی در دبیرستان و هنرستان و همچنین با رده بندی مشاغل و انواع آن آشنا شوند.

گفتنی است؛ آشنایی با شاخه نظری در دبیرستان و تفاوت رشته‌های ریاضی، تجربی، انسانی و معارف، آشنایی با رشته‌های دانشگاهی هر کنکور آزمایشی، آشنایی با شاخه فنی حرفه‌ای و کاردانش و گروه‌ها و رشته‌های زیرمجموعه آن، آشنایی با روندهای موجود در زمینه مشاغل آینده و مهارت‌های کلیدی برای شغل یابی در آینده و… از سرفصل این برنامه آموزشی بود.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.