۲۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵
کد خبر: 1000663

روزنامه «گاردین» با انتشار نتایج یک تحلیل تازه گزارش داد اگر مقامات انگلیس برای محافظت از شهروندانشان در برابر تغییرات آب‌وهوایی اقدام کافی انجام ندهند، زندگی دست‌کم ۶ میلیون نفر در این کشور بر اثر گرمای شدید به طور جدی به خطر می افتد.

۶ میلیون انگلیسی در محاصره گرمای شدید

تحلیلگران می گویند با این حال این آمار تخمینی در مورد تعداد افرادِ در معرض خطر، محافظه کارانه است و با در نظر گرفتن افراد در هر سنی که دارای معلولیت یا مشکلات سلامتی و بهداشتی هستند، تعداد واقعی احتمالاً افزایش می یابد.

گزارش گروه کمپین «دوستان زمین» نشان می‌دهد افراد مسن‌تر و خردسالان، آسیب‌پذیرترین گروه‌ها در برابر موج گرما هستند به طوری که ۱.۷ میلیون کودک زیر پنج سال و ۴.۳ میلیون بزرگسال بالای ۶۵ سال در آسیب‌پذیرترین محله‌های انگلیس در برابر گرما، زندگی می‌کنند.

این تحلیل مبتنی بر تحقیقات قبلی کارشناسان در دانشگاه منچستر و گروه دوستان زمین است که ۱۵ هزار و ۶۶۲ محله آسیب‌پذیر در برابر گرما را شناسایی کرده بود و بیرمنگام، شهری با بیشترین خطر در میان این مناطق ارزیابی شده است.

محله های آسیب پذیر در برابر گرما به مناطقی اطلاق می‌شود که در معرض دوره های طولانی هوای بسیار گرم و غیرمعمول برای این نواحی به مدت پنج روز یا بیشتر هستند، شرایطی که در صورت وقوع بحران‌ آب و هوایی، شایع‌تر می‌شوند.

میلیون‌ها نفر در خطر گرمای شدید در انگلیس

کارشناسان تاکید می‌کنند برنامه‌های جدید دولت انگلیس باید شامل اجرای پروژه‌های عایق‌بندی برای خنک نگهداشتن خانه‌ها و مدارس در تابستان و همچنین گرم نگهداشتن آن ها در زمستان باشد.

در مناطقی که به عنوان پرخطر به لحاظ موج گرما شناخته شده اند، ۳.۷ میلیون نفر با فشار خون بالا، ۱.۵ میلیون نفر مبتلا به آسم و ۱.۶ میلیون نفر مبتلا به دیابت هستند. همه این مشکلات سلامتی در اثر گرمای شدید، تشدید می شود و در برخی موارد می تواند تهدید کننده زندگی فرد باشد.

این گروه استدلال می کند طرح هایی که توسط دولت قبلی انگلیس ارائه شده است به اندازه کافی از مردم در نقاط مختلف این کشور در برابر پیامدهای قابل پیش بینی بحران آب و هوا محافظت نمی کند و دولت جدید حزب کارگر انگلیس باید برنامه های بسیار قوی تری ارائه دهد تا اطمینان حاصل کند افرادی که بیشتر در معرض خطرات شدید آب و هوایی هستند به اندازه کافی محافظت می شوند.

مایک چایلدز، رئیس علم، سیاست و تحقیق در گروه دوستان زمین تاکید کرد: رکوردهای دمای جهانی سال به سال شکسته می شود اما برنامه های بریتانیا برای انطباق با بحران آب و هوا بسیار کمتر از آنچه برای محافظت از جوامع خط مقدم نیاز است، فاصله دارد. این شکست، جان و سلامت میلیون‌ها نفر را به خطر می‌اندازد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.