خبر فوری

بنابر گفته مسئولان، پالایشگاه بندرعباس، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در مجموع ۵ هزار میلیارد تومان و مپنا هم حدود ۵۵۰ میلیارد تومان از سود سهام عدالت را واریز نکرده‌اند.

۵ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان سود سهامداران عدالت در اختیار ۳ شرکت متخلف

به‌گزارش قدس آنلاین، واریز سود سهام عدالت عملکرد مالی سال ۱۴۰۱ شرکت‌ها که همچنان به ایستگاه پایانی نرسیده و پرونده آن باز است سود سهام عدالتی که مرحله اول آن آذرماه سال گذشته پرداخت شد و مرحله دوم واریز آن هم ۲۴ اسفندماه بود.

سودی که پیش از این در ۲۸ فروردین‌ماه مجید عشقی رئیس سازمان بورس در رسانه ملی با اشاره به آن اظهار کرده بود: مجموعه اتفاقاتی رخ داد که سبب شد برخی شرکت‌ها تخلفی داشته باشند و نتوانند سود سهام عدالت را پرداخت کنند این شرکت‌ها اکثرا با کمبود نقدینگی مواجه هستند ما هم توصیه کردیم که باید سود سهام عدالت پرداخت شود امیدواریم تا خرداد بتوانیم این سودها را جمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم، البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

به تازگی هم محمود حسنلو، معاون فناوری و توسعه نوآوری سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرده است: حدود ۱۰ درصد از کل مبلغ کل سود سهام عدالت برای واریز باقی مانده است که هر زمانی که این مبلغ واریز شود تقدیم مردم می‌شود. شرکت‌ها هشت ماه وقت قانونی برای واریز سود دارند که شرکت سپرده‌گذاری نیز منتظر بود که این پول را دریافت کند و به حساب مردم واریز کند، ولی متأسفانه این شرکت‌ها پولی واریز نکردند و در این زمینه تخلف کردند.

عدم واریز سود سهام عدالت سبب شد برخی از مخاطبان نسبت به این موضوع گلایه‌مند شوند در همین زمینه خانم راضی گفت: سود من سهامدار در جیب چند شرکت است و نهادهای متولی برای آن هیچ اقدامی نمی‌کنند همین هم سبب می‌شود شرکت‌ها بی‌خیال و بی‌اعتنا نسبت به سهامداران باشند.

همچنین آقای موسوی دیگر مخاطب ما گفت: مگر بنا نبود سود سهام عدالت و تسویه خرداد ماه باشد چرا محقق نشد پس تکلیف سهامدارا چه می‌شود نباید شرکت‌های متخلف جریمه شوند.

پیش از این هم آقای صفری‌خواه بیان کرده بود: بنا بود سود سهام عدالت خرداد واریز شود، ولی همچنان خبری از این سود نیست به سبب این که با شرکت‌های متخلف قاطعانه برخورد نمی‌شود آنها هم به خود اجازه می‌دهند حق سهامداران را پایمال کنند سازمان بورس باید مطالبه‌گر حق سهامداران باشد.

ارسال گزارش تخلف برای شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را واریز نکردند

در ادامه به سراغ مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس رفت و در همین راستا ولی الله جعفری بیان کرد: همچنان خبری از واریز سود سهام عدالت از سمت سه شرکت نیست. پالایشگاه بندرعباس ۲ هزار میلیارد تومان، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ۳ هزار میلیارد تومان و مپنا هم حدود ۵۵۰ میلیارد تومان از سود سهام عدالت را واریز نکرده‌اند.

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به این پرسش که با این شرکت‌ها آیا برخوردی صورت خواهد گرفت؟ اظهار کرد: گزارش تخلف احتمالی برای این شرکت‌ها تهیه و به مراجع رسیدگی به تخلفات هم ارسال شده است؛ اما اکنون چیزی که مهم است این خواهد بود که بتوانیم با پیگیری‌های خود سود سهام عدالت را کامل وصول و الباقی سود سال ۱۴۰۱ را به حساب مشمولان واریز کنیم.

روز گذشته نیز مجددا باشگاه خبرنگاران جوان موضوع واریز سود مرحله سوم سهام عدالت از سمت چهار شرکت متخلف را از مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار پیگیری کرد که اعلام شد همچنان نسبت به قبل تغییری ایجاد نشده است. حالا باید منتظر ماند و دید سرانجام تکلیف واریز مرحله سوم و تسویه سود سهام عدالت عملکرد مالی ۱۴۰۱ مشخص می‌شود یا همچنان باید سهامداران چشم انتظار واریز این سود باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.