رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به که این که نهاد متبوعش برای به منصه اجرا درآوردن ظرفیت جهاد دانشگاهی در خدمت دولت است ، از پیگیری برای بازگشت کرسی جهاد دانشگاهی به شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد.

پیگیری برای بازگشت کرسی جهاد دانشگاهی به شورای عالی انقلاب فرهنگی

به گزارش قدس آنلاین، حسن مسلمی نائینی در نشست خبری که به مناسبت چهل‌وچهارمین سالگرد تشکیل جهاد دانشگاهی برگزار شد، در ابتدا با اشاره به شهادت اسماعیل هنیه و جنایات رژیم اشغالگر قدس، اظهار کرد: در ابتدا جنایات رژیم اشغالگر قدس که هفتاد سال است بر بشریت وارد شده و ظلم می‌کند را محکوم می‌کنم. این رژیم به این خیال که شاید بتواند حماس و گروه‌های جهادی را نابود کند این کارهای کورکورانه مثل ترور را درپیش کشیده است؛ اما کورخوانده است. شهادت منجر به تقویت جبهه مقاومت و نابودی این غده سرطانی می‌شود.

وی در ادامه درباره فعالیت‌های ۴۴ ساله این نهاد انقلابی توضیح داد: همانطور که رهبر معظم انقلاب گفتند، جهاد دانشگاهی یک نهاد نیست؛ بلکه یک فرهنگ است و همه باید در گسترش این فرهنگ تلاش کنیم و جدیت به خرج دهیم. چند روز پیش در جریان جلسه تنفیذ که رئیس جمهور خدمت رهبر انقلاب بودند، مقام معظم رهبری توصیه‌ای کردند که کلیه مسئولان به صورت جهادی عمل کنند. ایشان مطلبی مبنی بر اهمیت کار جهادی گفتند که با روحیه می‌توان کوه های مشکلات را جا به جا کرد و این امری است که ۴۴ سال است در جهاد دانشگاهی انجام می‌شود. مشکلات و موانع متعدد و طرح های به زمین مانده زیاد و کارهای نو داریم که نیاز به خلاقیت دارد.

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه با ایمان و علم و تلاش خستگی ناپذیری و بودجه کم، کارهای بزرگی را در جهاد انجام می‌دهیم، تصریح کرد: موظفیم این فرهنگ را به جامعه بشناسانیم تا جامعه از این فرهنگ استفاده کند. با توجه به روی کار آمدن دولت جدید ضمن تبریک به دکتر پزشکیان و آرزوی موفقیت برای ایشان، این نکته را عرض می‌کنم که مقام معظم رهبری در روز تنفیذ مساله ای را مطرح کردند مبنی بر اینکه در کشور ظرفیت بالای نیروی انسانی و منایع طبیعی وجود دارد و دولت باید از این امر استفاده کند. خدمت دولت عرص می‌کنم که همانطور که طی ۴۴ سال قبل جهاد به عنوان یک نهاد، معین دولت های مختلف بوده است، هم اکنون نیز در خدمت دولت هستیم تا این ظرفیت نهفته را به منصه اجرا بگذاریم.

مسلمی نائینی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر حذف کرسی جهاد دانشگاهی در شورای عالی انقلاب فرهنگی و تلاش و رایزنی برای بازگشت این کرسی، تصریح کرد: این مساله مربوط به سه، چهار سال قبل است و ما اکنون در پی بازگشت مجدد این کرسی هستیم. البته در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز بنا بر موارد خاص، از جهاد دانشگاهی دعوت می‌شود، اما در کل جلسات حاضر نیستیم. در حال پیگیری هستیم و صحبتی هم با اقای خسرو پناه کردیم؛ اما هنوز نهایی نشده است.

وی درباره بودجه پایین جهاد دانشگاهی در تمامی ادوار نیز توضیح داد: از ابتدا جهاد دانشگاهی با بودجه کمی مواجه بوده است. گرچه بودجه جهاد را در این یک سال ۲.۵ برابر کردیم؛ اما باز هم نمی‌توانیم به اندازه کافی حقوق اعضای جهاد را پرداخت کنیم. از طرفی پاداش بازنشستگی اعضا نیز به موقع پرداخت نمی‌شود. از این رو به سمت بخش خصوصی میل پیدا کردیم. در این زمینه چند کار موفق با بخش خصوصی داشتیم که ثمرات آن در آینده نزدیک در حوزه بودجه ای و فنی شامل حال جهاد خواهد شد. شرکتی را برای اولین بار بین پژوهشکده گیاهان دارویی و بخش خصوصی ایجاد کردیم که برای چهار نوع گیاه دارویی مجوز لازم را کسب کرد که از جمله آن داروی گیاهی ترک اعتیاد، درمان آلزایمر، کبد چرم و لاغری است که مجوز سازمان غذا و دارو را دارد. جهاد ۴۰ درصد سرمایه این امر را تامین می‌کند که احتمالا این امر بیش از یک میلیون دلار صادرات را در این زمینه رقم خواهد زد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.