تحولات لبنان و فلسطین

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی با حضور در سامانه ملی پاسخگویی آستان قدس رضوی، بیشترین مطالبه مخاطبان این سامانه را گسترش ظرفیت‌های علمی و تخصصی در حوزه قرآن کریم در شهرستان‌ها، عنوان کرد.

مطالبه مردم از آستان قدس، گسترش ظرفیت‌های علمی و قرآنی است

عبدالحمید طالبی رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی با حضور در سامانه ملی پاسخگویی آستان قدس رضوی از طریق تلفن ملی ۱۳۸، گفت: بر اساس فرمایش امام رضا (ع) هر کسی مشکلی را حل کند خداوند در آینده گره‌گشای او خواهد بود، ازاین‌رو سامانه ۱۳۸ فرصتی را برای مدیران آستان قدس رضوی فراهم کرده تا علاوه بر پاسخگو بودن، برای رفع مشکلات مردم اقدام کنند.

وی با اشاره به این که مردم از این درگاه می‌توانند نیازها و پیشنهادهای خود را اعلام ‌کنند، یادآور شد: امروز تعداد زیادی از مخاطبین نظرات خوبی را اعلام کردند، نگاه علمی برخی از آنها به سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی بسیار ارزشمند است.

به گفته طالبی، تعدادی از مخاطبین پیشنهاداتی درباره نحوه فعالیت مراکز حفظ قرآن کریم، مشهدالرضا (ع) و مدارس امام رضا (ع) بیان کردند و متقاضی گسترش ظرفیت‌های علمی و تخصصی در حوزه قرآن کریم در شهرستان‌های خود بودند.

وی در پاسخ به پرسش یکی از مخاطبان مبنی بر این که آیا می‌توان حفظ قرآن کریم را به‌صورت دانشگاهی ادامه داد؟ بیان کرد: در حوزه و دانشگاه رشته‌های حفظ قرآن کریم وجود دارد و علاقه‌مندان برای این که بخواهند حفظ قرآن کریم را در حوزه یا دانشگاه به‌عنوان رشته تحصیلی دنبال کنند باید یکی از این دو بخش را انتخاب کنند، چون تحصیل در هر دو بخش به‌صورت موازی امکان‌پذیر نیست.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در پایان گفت: تأسیس مدرسه قرآنی در شهرستان‌های خراسان رضوی فعلاً در دستور کار آستان قدس رضوی نیست، اما در مشهد مدارس امام رضا (ع) و مراکز تخصصی حفظ قرآن کریم فعال‌اند و علاقه‌مندان می‌توانند فرزندان خود را در این مدارس ثبت‌نام کنند.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.